Ik heb even gekeken op de site van Madstad, maar je hebt er nu wel heel veel verstelmogelijkheden bij gekregen JW. Als je hiermee de juiste positie niet kunt vinden, gaat het nooit meer lukken Natuurlijk wel afhankelijk van wat voor scherm je er op monteert. Maar zelfs met het kleinste scherm kun je zo te zien aardig wat cm omhoog. Als je hier dan ook nog een air-flow op monteert, kun je al rijdend een draad door een naald doenRedStrom schreef:Ik heb zojuist het kloontje van Madstad binnen,
Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5067
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
De ruit komt 2 cm naar voren. De opening aan de onderkant wordt dus groter.
Minder onderdruk dus achter de ruit.
De hoogteverstelling is alleen naar boven toe. Maakt er een toerruit+ van.
Naar beneden toe komt er niks bij.
De hoek kan nu nog iets verder naar je toe. De hoekverstelling van Soes werkt ook nog.
Madstad adviseert de middelste stand om mee te beginnen. En ook om de ruit zo'n 55-65 graden schuin te hebben.
Dat is eigenlijk al de schuinste stand. En inderdaad de ruit rechtop is een crime.
Een vlakke plaat rechtop in de wind is qua luchtweerstand het slecht. Cw waarde boven de 1.
Idem qua turbulentie en druk op het stuur. Dat moet je met alle ruiten vermijden.
De Madstad zorgt voor minder herrie en minder turbulentie en daardoor sneller rijden.
Ik zou ook nog ruitjes met flipup kunnen testen, maar dat verandert 1 ding niet. En dat is de breedte.
Tov de oude 650 valt op dat ik meer rijwind op de armen heb. Dat doet ook wat met geluid en turbulentie bij je helm.
In de zomer wel lekker, maar toen ik gisteren een bui in reed werd ik natter dan anders. Op de armen dus. En ook de kol werd natter dan anders.
Mijn oude ruit met flipup op de 650 is net zo breed als de huidige op de 1000. Maar de motor is duidelijk anders. Kuipje en kappen, etc.
De meeste ruiten die mensen goed bevallen op de 1000 zijn breder dan standaard, of geleiden de rijwind zo dat het zo lijkt.
De Airflow is daar 1 van. De onderruit is breder dan standaard. Daarom ben ik ook benieuwd naar het rijden met alleen de onderruit.
Met de Airflow op de 650 was dat helemaal niks. Ook niet op een kloontje en ook nog met een flipup er op gemonteerd. Je moet met bovenruit rijden.
De onderruit voor de 1000 lijkt beter gevormd.
Minder onderdruk dus achter de ruit.
De hoogteverstelling is alleen naar boven toe. Maakt er een toerruit+ van.
Naar beneden toe komt er niks bij.
De hoek kan nu nog iets verder naar je toe. De hoekverstelling van Soes werkt ook nog.
Madstad adviseert de middelste stand om mee te beginnen. En ook om de ruit zo'n 55-65 graden schuin te hebben.
Dat is eigenlijk al de schuinste stand. En inderdaad de ruit rechtop is een crime.
Een vlakke plaat rechtop in de wind is qua luchtweerstand het slecht. Cw waarde boven de 1.
Idem qua turbulentie en druk op het stuur. Dat moet je met alle ruiten vermijden.
De Madstad zorgt voor minder herrie en minder turbulentie en daardoor sneller rijden.
Ik zou ook nog ruitjes met flipup kunnen testen, maar dat verandert 1 ding niet. En dat is de breedte.
Tov de oude 650 valt op dat ik meer rijwind op de armen heb. Dat doet ook wat met geluid en turbulentie bij je helm.
In de zomer wel lekker, maar toen ik gisteren een bui in reed werd ik natter dan anders. Op de armen dus. En ook de kol werd natter dan anders.
Mijn oude ruit met flipup op de 650 is net zo breed als de huidige op de 1000. Maar de motor is duidelijk anders. Kuipje en kappen, etc.
De meeste ruiten die mensen goed bevallen op de 1000 zijn breder dan standaard, of geleiden de rijwind zo dat het zo lijkt.
De Airflow is daar 1 van. De onderruit is breder dan standaard. Daarom ben ik ook benieuwd naar het rijden met alleen de onderruit.
Met de Airflow op de 650 was dat helemaal niks. Ook niet op een kloontje en ook nog met een flipup er op gemonteerd. Je moet met bovenruit rijden.
De onderruit voor de 1000 lijkt beter gevormd.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Net terug van een dikke 200 km molenrit.........ik vergat zelfs mijn systeem helm dicht te klappen bij dit mooie weer
Alleen als je gaat versnellen voor een paar lekkere bochten of zo......dan gaat de klep dicht maar kan het vizier ver open blijven!
Minder vermoeiend en heerlijk ontspannen om zo te rijden met de Airflow, ik ben om
Alleen als je gaat versnellen voor een paar lekkere bochten of zo......dan gaat de klep dicht maar kan het vizier ver open blijven!
Minder vermoeiend en heerlijk ontspannen om zo te rijden met de Airflow, ik ben om
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Ik ben nog steeds niet om. Maar op me 650 had ik ook geen air flow. Alleen een Mra scherm. Die met dat spoilertje. Dat was voor mij voldoende. Denk dat ik die over een maand of 3 toch ga bestellen.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5067
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
JW, vraag bij de dealer of je die airflow een keer mag uittesten. is vaak geen probleem. Kun je zelf proberen of alleen de onderruit afdoende is, zonder eerst zo'n ruit te kopen. Je weet 't. je mag altijd naar het Zonnige Brabant komen om mijn ruit uit te proberen. Heb ook nog mijn 'home made' airflow voor de nieuwe 1000 liggen. Wellicht dat je hier mee aan de gang kunt gaan. Mag je zo hebben.
Peter
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Mooi. Wordt vervolgd
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Onderruit alleen rijdt prima. Wel in de schuinste stand en onderin.
Airflowgebruikers; hoe hebben jullie de onderruit op de Soes gezet?
Laagste, middelste, hoogste gaatjes?
Hoek schuin, midden, rechtop?
Ik ben er nog niet uit.
Heeft iemand nog een MRA met flipup liggen om te proberen?
Airflowgebruikers; hoe hebben jullie de onderruit op de Soes gezet?
Laagste, middelste, hoogste gaatjes?
Hoek schuin, midden, rechtop?
Ik ben er nog niet uit.
Heeft iemand nog een MRA met flipup liggen om te proberen?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Hier onderruit in hoogste gaatjes en de bovenruit op een halve cm na helemaal naar benee.....en alles rechtop.
Doet z'n werk zo prima met mijn 180cm.
Zo blijft het ruitoppervlak compact genoeg om er nog een beetje mooi uit te zien
Doet z'n werk zo prima met mijn 180cm.
Zo blijft het ruitoppervlak compact genoeg om er nog een beetje mooi uit te zien
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Het onderruit kan bij mij alleen maar op 2 gaatjes, geen keuze. Ik gebruik de middelste stand qua schuinte en het bovenscherm staat ongeveer in het midden. Dit is voor mij met 1.84m ideaal.
Gr Franc
Gr Franc
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Esthetisch en cosmetisch verantwoord want je wilt natuurlijk niet voor gek rijdenStroompje schreef:Hier onderruit in hoogste gaatjes en de bovenruit op een halve cm na helemaal naar benee.....en alles rechtop.
Zo blijft het ruitoppervlak compact genoeg om er nog een beetje mooi uit te zien
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: zo 17-03-2013, 22:47
- Mijn motor is een: DL 1000 2014
- Woonplaats: veldhoven
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Hallo heb nu mijn airflow alweer een paar maanden er op zitten ben 1.78 meter staat in de laagste stand stand kijk mooi over het scherm heen bij regen even iets hoger gezet en vergeleken met mijn mede motorrijder werd mijn borst het minst nat .
heb sinds ik ook in de schemering rijd een puntje van kritiek gevonden de koplamp reflecteerde naar boven in het scherm waardoor dit je een beetje verblind
verblind is misschien een te groot woordt maar het leid wel af .
nog niet in pikdonker gereden .
denk wel dat het eenvoudig is op te lossen Door iets te materen of af te plakken
iemand dit ook al gemerkt
heb sinds ik ook in de schemering rijd een puntje van kritiek gevonden de koplamp reflecteerde naar boven in het scherm waardoor dit je een beetje verblind
verblind is misschien een te groot woordt maar het leid wel af .
nog niet in pikdonker gereden .
denk wel dat het eenvoudig is op te lossen Door iets te materen of af te plakken
iemand dit ook al gemerkt
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Dat is mij ook opgevallen op m'n K9 (ook in pikdonker) maar dat is natuurlijk ook volop te wijten aan hoe schuin je de ruit zet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Vreemd.. mijn K9 met airflow geeft geen reflecties.. (ik heb geen madstads / kloontjes / whatever gemonteerd of nodig)
Re: Air-Flow scherm V-Strom 1000 L4
Dit weekend ook de Air-flow geplaatst op mijn L4.
Wow, wat een verschil.
met de verstelbare ruit zelfs op de laagste platte stand in de onderste gaatjes => uit de wind en nul turbulentie.
zonder oordopjes . zalig.
zonder de verstelbare ruit op de laagste platte stand in de onderste gaatjes => vol in de wind MAAR nul turbulentie.
ideaal voor hete dagen.
mvg
Lode
Wow, wat een verschil.
met de verstelbare ruit zelfs op de laagste platte stand in de onderste gaatjes => uit de wind en nul turbulentie.
zonder oordopjes . zalig.
zonder de verstelbare ruit op de laagste platte stand in de onderste gaatjes => vol in de wind MAAR nul turbulentie.
ideaal voor hete dagen.
mvg
Lode