Schudden na bandenwissel
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Schudden na bandenwissel
Dag motorvrienden,
Ik liet vlak voor het weekend mijn banden wisselen. Van de vierkante achterband en de gecupte versleten voorband (Bridgestone) naar een nieuw setje Pirelli Scorpion Trail 2.
Eerste indruk meer dan ok en na een 100tal km ook een beetje speelser geworden. Maar nu merkte ik ook op dat bij het loslaten vh stuur dit storend begint te schudden. Niet dramatisch maar genoeg om in elk geval niet meer even zonder handen te rijden om bvb de helm dicht te klappen.
Voor de wissel was dit niet, zelfs met de draad versleten banden bleef hij strak lijn houden.
Dus zaterdag vlug even langs de bandenman waar ze opgelegd waren en nu zei die dat hij die wielen eigenlijk niet kan balanceren op zijn machine.
En hij heeft gelijk want het eerdere lood zat gewoon nog op de velg..Hij kon mij dus niet verder helpen
Nu alles gesloten natuurlijk dus vanmiddag even geexperimenteerd met het gedemonteerde wiel, een juist passende borstelsteel en 2 tuinstoelen..
Ik heb het lood verwijderd en ik ben geindigd met 30gr aan te brengen op 30cm vh eerder gemonteerde lood. Het wiel is nu volgens de testopstelling en 20 testrotaties volledig in balans.
Helaas is na montage en testrit het schudden nog steeds aanwezig..iets minder sterk maar ik wil graag een finale oplossing.
Ik probeer morgen met mijn wiel wel even langs een andere bandencenter langs te gaan om te kijken of het gebalanceerd kan worden. De Suzuki dealer is morgen gesloten...
Op mijn achterwiel is niets te zien van lood.
Wat zijn de adviezen in deze? Moet ik ook het achterwiel demonteren of eerst vooraan proberen?
Alvast bedankt,
Bart
Ik liet vlak voor het weekend mijn banden wisselen. Van de vierkante achterband en de gecupte versleten voorband (Bridgestone) naar een nieuw setje Pirelli Scorpion Trail 2.
Eerste indruk meer dan ok en na een 100tal km ook een beetje speelser geworden. Maar nu merkte ik ook op dat bij het loslaten vh stuur dit storend begint te schudden. Niet dramatisch maar genoeg om in elk geval niet meer even zonder handen te rijden om bvb de helm dicht te klappen.
Voor de wissel was dit niet, zelfs met de draad versleten banden bleef hij strak lijn houden.
Dus zaterdag vlug even langs de bandenman waar ze opgelegd waren en nu zei die dat hij die wielen eigenlijk niet kan balanceren op zijn machine.
En hij heeft gelijk want het eerdere lood zat gewoon nog op de velg..Hij kon mij dus niet verder helpen
Nu alles gesloten natuurlijk dus vanmiddag even geexperimenteerd met het gedemonteerde wiel, een juist passende borstelsteel en 2 tuinstoelen..
Ik heb het lood verwijderd en ik ben geindigd met 30gr aan te brengen op 30cm vh eerder gemonteerde lood. Het wiel is nu volgens de testopstelling en 20 testrotaties volledig in balans.
Helaas is na montage en testrit het schudden nog steeds aanwezig..iets minder sterk maar ik wil graag een finale oplossing.
Ik probeer morgen met mijn wiel wel even langs een andere bandencenter langs te gaan om te kijken of het gebalanceerd kan worden. De Suzuki dealer is morgen gesloten...
Op mijn achterwiel is niets te zien van lood.
Wat zijn de adviezen in deze? Moet ik ook het achterwiel demonteren of eerst vooraan proberen?
Alvast bedankt,
Bart
- Zwabber
- Berichten: 926
- Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
- Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8
Re: Schudden na bandenwissel
Beide banden laten nakijken en balanceren.
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
- Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
- Woonplaats: gemeente Hollands Kroon
Re: Schudden na bandenwissel
Misschien is dit wat voor jou:
https://www.ride-on.com/nl/over-ons/geheim-van-ride-on
Ik gebruik het zelf ook.
Balanceren is niet nodig.Voorwaarde is natuurlijk wel dat de band goed gemonteerd zit.
Gr. Jan
https://www.ride-on.com/nl/over-ons/geheim-van-ride-on
Ik gebruik het zelf ook.
Balanceren is niet nodig.Voorwaarde is natuurlijk wel dat de band goed gemonteerd zit.
Gr. Jan
Suzuki Vstrom 1000 (2014), Honda Varadero 1000 (2002), Suzuki Vstrom 650 (2004),Honda Africa Twin 750 (1996), Suzuki GS 850, Kawasaki EX500 (1991), Kawasaki ZZR1100 (1990), Honda CBR600 (1990), BMW K100 (1984), Suzuki GT500 (1976)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7572
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Schudden na bandenwissel
Als de band wel is gebalanceerd kan het ook zijn dat de band er excentrisch op ligt. Dat kun je meten door hem rond te draaien en de afwijking in de omtrek op 1 punt te meten.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Schudden na bandenwissel
Ik mag hopen dat je niet meer naar die bandenboer toe gaat? Een bandenboer die zegt dat hij banden niet kan balanceren is een grote beunhaas..... Wielen uit je motor halen en langs een goede motorzaak gaan!
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Re: Schudden na bandenwissel
Bedankt voor de reacties...
Vandaag mijn vrije dag opgeofferd om met mijn wielen langs een andere bandenzaak te gaan, daar werd ik prima ontvangen en ik heb beide wielen laten balanceren. Vooraan 25-10 en achteraan 20-10 lood opgeplakt.
Op de voorband was tijdens het draaien wel een kleine wiebel in de hoogt te zien maar de bandenman zei dat hij al veel erger gezien had.
Hij vroeg om te proberen en te kijken of het goed was en eventueel de bandenspanning een paar dagen iets te verhogen (2,7 en 2,9)
Thuis alles netjes in volgorde en op moment gemonteerd en de testrit was stukken beter maar helaas toch nog een lichte wobble bij het loslaten van mijn stuur tussen 50 en 80 km/u. Het (zachtjes) schudden stopt niet vanzelf...
Ik denk dat ik straks maar even naar de bandenzaak ga waar de banden gekocht zijn om dit nogmaals te melden met vermelding van het balanceren.
Als ik er nog enkele dagen/weken mee rond rijdt hoef ik niet meer langs te gaan om te klagen denk ik.
Ondertussen ook een mailtje richting Pirelli vertrokken met het verhaal en ook hun advies gevraagd.
Die Ride On wil ik proberen als er niets anders meer over blijft. Ik kende het niet maar als het helpt zou dat netjes zijn.
Ik houd jullie op de hoogte.
Cheers!
Vandaag mijn vrije dag opgeofferd om met mijn wielen langs een andere bandenzaak te gaan, daar werd ik prima ontvangen en ik heb beide wielen laten balanceren. Vooraan 25-10 en achteraan 20-10 lood opgeplakt.
Op de voorband was tijdens het draaien wel een kleine wiebel in de hoogt te zien maar de bandenman zei dat hij al veel erger gezien had.
Hij vroeg om te proberen en te kijken of het goed was en eventueel de bandenspanning een paar dagen iets te verhogen (2,7 en 2,9)
Thuis alles netjes in volgorde en op moment gemonteerd en de testrit was stukken beter maar helaas toch nog een lichte wobble bij het loslaten van mijn stuur tussen 50 en 80 km/u. Het (zachtjes) schudden stopt niet vanzelf...
Ik denk dat ik straks maar even naar de bandenzaak ga waar de banden gekocht zijn om dit nogmaals te melden met vermelding van het balanceren.
Als ik er nog enkele dagen/weken mee rond rijdt hoef ik niet meer langs te gaan om te klagen denk ik.
Ondertussen ook een mailtje richting Pirelli vertrokken met het verhaal en ook hun advies gevraagd.
Die Ride On wil ik proberen als er niets anders meer over blijft. Ik kende het niet maar als het helpt zou dat netjes zijn.
Ik houd jullie op de hoogte.
Cheers!
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Re: Schudden na bandenwissel
En weer terug thuis....
Morgen naar de juiste bandenzaak om een nieuwe voorband op te leggen.
En ondertussen ook bericht gekregen van de Pirelli contact met de melding dat deze band prima onder de Vstroms moet kunnen draaien en dat de band retour mag komen voor onderzoek. De bandenzaak wil dit zelfs voor mij regelen met de Pirelli vertegenwoordiger.
Ik moet de nieuwe band wel eerst betalen en het onderzoek afwachten (3tal weken) van de retour. Daarna wordt er gecrediteerd in functie van het restprofiel... Dat kan alleen maar meevallen want hij is nagelnieuw
Morgen meer nieuws.
Morgen naar de juiste bandenzaak om een nieuwe voorband op te leggen.
En ondertussen ook bericht gekregen van de Pirelli contact met de melding dat deze band prima onder de Vstroms moet kunnen draaien en dat de band retour mag komen voor onderzoek. De bandenzaak wil dit zelfs voor mij regelen met de Pirelli vertegenwoordiger.
Ik moet de nieuwe band wel eerst betalen en het onderzoek afwachten (3tal weken) van de retour. Daarna wordt er gecrediteerd in functie van het restprofiel... Dat kan alleen maar meevallen want hij is nagelnieuw
Morgen meer nieuws.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Schudden na bandenwissel
Even goed kijken of de hiel van de band die er nu op zit niet is beschadigt met monteren en de velg ook even goed na zien,
als de eerste bandenboer niet kan balanceren (dat kan ik zelfs thuis) vraag ik mij af of hij wel banden op de juiste manier kan monteren zonder te beschadigen.
Maar het wordt netjes opgelost nu.
als de eerste bandenboer niet kan balanceren (dat kan ik zelfs thuis) vraag ik mij af of hij wel banden op de juiste manier kan monteren zonder te beschadigen.
Maar het wordt netjes opgelost nu.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 312
- Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
- Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
- Woonplaats: Rucphen
Re: Schudden na bandenwissel
Ik rij al meer dan 50.000 met die Pirelli’s, die kunnen inderdaad prima onder een Vstrom. Ook onder mijn vorige Vstrom had ik Pirelli’s. Nooit problemen mee gehad. Wat mij betreft een veel fijnere band dan de standaard Bridgestones. Maar Dat is natuurlijk persoonlijk.
Vorige week nog 190 mee gereden. Op de gps. Met zijkoffers. Zonder schudden.
Vorige week nog 190 mee gereden. Op de gps. Met zijkoffers. Zonder schudden.
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Re: Schudden na bandenwissel
Zonet nog even alles nagelopen en getrokken, geduwd, visueel alles in orde, geen beschadigingen te zien...
Nog even gaar rijden maar de motor stuurt alsof de wielen los zitten tussen 50 en 80 km/u.
Ik snap er niks van en voel me niet gerust. Ik denk dat ik morgen een geheel nieuwe set laat monteren.
Zucht!
Nog even gaar rijden maar de motor stuurt alsof de wielen los zitten tussen 50 en 80 km/u.
Ik snap er niks van en voel me niet gerust. Ik denk dat ik morgen een geheel nieuwe set laat monteren.
Zucht!
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Schudden na bandenwissel
Ja je moet wel vertrouwen in je motor hebben anders voelt het niet goed, zelf een keer van het werk gereden collega’s hadden
overal aan zitten pielen groot licht aan alarmlicht aan dodemansknop op off dan rij je ook niet echt lekker weg omdat je denkt wat hebben ze nog meer gedaan misschien banden laten leeg lopen of nog iets anders je rijd dan eerst met een onplezierig gevoel en dat is niet prettig
Succes met het oplossen van je probleem zelf heb ik er conti trail attack 3 onder gezet bevalt mij goed.
overal aan zitten pielen groot licht aan alarmlicht aan dodemansknop op off dan rij je ook niet echt lekker weg omdat je denkt wat hebben ze nog meer gedaan misschien banden laten leeg lopen of nog iets anders je rijd dan eerst met een onplezierig gevoel en dat is niet prettig
Succes met het oplossen van je probleem zelf heb ik er conti trail attack 3 onder gezet bevalt mij goed.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Schudden na bandenwissel
Ik heb vergelijkbare ervaringen met de Scorpion trauma van Pirelli gehad.
Mij hielp het een beetje door de banden extra hard op te pompen (3,3 en 3,0 bar), maar echt lekker rijden heeft ie nooit gedaan.
Nadat ik er weer Anakees onder heb gezet was het probleem ineens over.
Probeer dus eens je banden extra hard op te pompen
Mij hielp het een beetje door de banden extra hard op te pompen (3,3 en 3,0 bar), maar echt lekker rijden heeft ie nooit gedaan.
Nadat ik er weer Anakees onder heb gezet was het probleem ineens over.
Probeer dus eens je banden extra hard op te pompen
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 312
- Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
- Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
- Woonplaats: Rucphen
Re: Schudden na bandenwissel
2.9 achter
2.4 voor
Ik rij vaak met duo, vandaar wat meer. En als de duo mee is, dan is het vaak vakantie. Datbetekentook volle koffers en een bagagerol. Geen probleem om 160 te rijden. Behalve dat de tank dan snel leeg is...
2.4 voor
Ik rij vaak met duo, vandaar wat meer. En als de duo mee is, dan is het vaak vakantie. Datbetekentook volle koffers en een bagagerol. Geen probleem om 160 te rijden. Behalve dat de tank dan snel leeg is...
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Re: Schudden na bandenwissel
Update..
Vandaag met beide wielen naar de bandenzaak want ik zag het niet meer zitten met de Pirelli's.
Het plan was een volledige andere set Michelin Road 5's of Conti's TA te laten monteren maar van beide set was er slechts 1 band op voorraad.
Het is dus enkel een nieuwe Pirelli Scorpion voorband geworden.
De baas en de monteur hebben beiden de gedemonteerde band bestudeerd en niets abnormaal gezien. De Pirelli contact was ondertussen reeds verwittigd en heeft akkoord gegeven om de band kosteloos te wisselen en de gedemonteerde ter onderzoek op te sturen naar hun labo in Duistland.
Ik ging binnen 4 tot 6 weken een bericht krijgen met de bevindingen.
En dan het goede nieuws: Eens thuis terug beide wielen gemonteerd en dan...na 3 uur wachten door de regen ben ik eindelijk kunnen testrijden.
En jawel hoor, ze geven geen krimp... geen trilling en de Strom stuurt weer even strak zoals ik hem enkele weken geleden ontvangen heb.
Morgen mooie dag voorspeld... en ik ga hem even goed uitlaten.
Voor de Belgen uit het Leuvense, Banden Redant in Herent
Bedankt allen voor de tips en info!
Vandaag met beide wielen naar de bandenzaak want ik zag het niet meer zitten met de Pirelli's.
Het plan was een volledige andere set Michelin Road 5's of Conti's TA te laten monteren maar van beide set was er slechts 1 band op voorraad.
Het is dus enkel een nieuwe Pirelli Scorpion voorband geworden.
De baas en de monteur hebben beiden de gedemonteerde band bestudeerd en niets abnormaal gezien. De Pirelli contact was ondertussen reeds verwittigd en heeft akkoord gegeven om de band kosteloos te wisselen en de gedemonteerde ter onderzoek op te sturen naar hun labo in Duistland.
Ik ging binnen 4 tot 6 weken een bericht krijgen met de bevindingen.
En dan het goede nieuws: Eens thuis terug beide wielen gemonteerd en dan...na 3 uur wachten door de regen ben ik eindelijk kunnen testrijden.
En jawel hoor, ze geven geen krimp... geen trilling en de Strom stuurt weer even strak zoals ik hem enkele weken geleden ontvangen heb.
Morgen mooie dag voorspeld... en ik ga hem even goed uitlaten.
Voor de Belgen uit het Leuvense, Banden Redant in Herent
Bedankt allen voor de tips en info!
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Schudden na bandenwissel
Mooi dat het is opgelost zo zie je maar niets te zien aan een band en toch een probleem geven.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2981
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Schudden na bandenwissel
Ik ging binnen 4 tot 6 weken een bericht krijgen met de bevindingen.
Dit laat je natuurlijk even weten hier, want dat is wel zo interessant
Veilige kilometers met de nieuwe rubbers
Dit laat je natuurlijk even weten hier, want dat is wel zo interessant
Veilige kilometers met de nieuwe rubbers
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Zwabber
- Berichten: 926
- Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
- Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8
Re: Schudden na bandenwissel
Hebben ze voordat de band gedemonteerd werd, deze eerst nog geprobeerd te balanceren of is de band direct vervangen?
Aan een gedemonteerde band kun je niet zo heel veel zien.
Hoe dan ook, je motor rijdt weer heerlijk en dat is het belangrijkste. Veel plezier met de "niet schuddende" ritten
Aan een gedemonteerde band kun je niet zo heel veel zien.
Hoe dan ook, je motor rijdt weer heerlijk en dat is het belangrijkste. Veel plezier met de "niet schuddende" ritten
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Re: Schudden na bandenwissel
De band werd 3x gebalanceerd en gemonteerd alvorens te vervangen. Ook werd hij verdraaid op de velg.
Alles zonder resultaat.
Moraal van het verhaal, een slechte band kan je balanceren zoveel je wil, als er structureel iets mis is ga je het niet weg krijgen ook al is hij op de balanceermachine 'OK'.
Ik laat zeker weten als ik antwoord krijg.
Cheers!
Alles zonder resultaat.
Moraal van het verhaal, een slechte band kan je balanceren zoveel je wil, als er structureel iets mis is ga je het niet weg krijgen ook al is hij op de balanceermachine 'OK'.
Ik laat zeker weten als ik antwoord krijg.
Cheers!
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Schudden na bandenwissel
Gelukkig dat het probleem is opgelost! Ik denk dat er bij ons in de zaak 1 op de 200 banden een hoogteslag hebben en dat is bijna niet te zien op het balanceerapparaat. Dit zal dan wel het probleem geweest zijn.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Re: Schudden na bandenwissel
En vandaag onverwacht telefoon gekregen van de bandenzaak dat de band onderzocht werd door Pirelli Duitsland en dat er geen abnormaliteiten gevonden zijn.
(Alsof ze het mij zouden vertellen )
Ze vroegen of de huidige set nog steeds in orde is,.... wat zo is.
Ik heb ze bedankt voor de terugkoppeling en ook al zijn de volgende geen Pirelli's meer, bij die bandenzaak hebben ze in elk geval een nieuwe klant erbij.
Cheers!
(Alsof ze het mij zouden vertellen )
Ze vroegen of de huidige set nog steeds in orde is,.... wat zo is.
Ik heb ze bedankt voor de terugkoppeling en ook al zijn de volgende geen Pirelli's meer, bij die bandenzaak hebben ze in elk geval een nieuwe klant erbij.
Cheers!
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2981
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Schudden na bandenwissel
vandaag onverwacht telefoon gekregen
Dat pokkeding gaat bij mij altijd onverwachts af
Toch fijn dat er terugkoppeling is
Dat pokkeding gaat bij mij altijd onverwachts af
Toch fijn dat er terugkoppeling is
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1251
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Schudden na bandenwissel
En het hoeft niet eens aan de band te liggen.
Had op mijn DL1000XT sinds het begin een wiebel/hobbel in het voorwiel, rond de 65/70km per uur. Band gedraaid op de velg, leek beter. Later nieuwe banden er om gezet (om andere redenen overigens), maar nog steeds hobbel. Uiteindelijk is onder garantie de buitenrand (velg) van het spaakwiel vervangen en is het voorwiel opnieuw ingespaakt. Probleem verdwenen.
In mijn geval zat er dus een onregelmatigheid in de buitenvelg van het spaakwiel.
Had op mijn DL1000XT sinds het begin een wiebel/hobbel in het voorwiel, rond de 65/70km per uur. Band gedraaid op de velg, leek beter. Later nieuwe banden er om gezet (om andere redenen overigens), maar nog steeds hobbel. Uiteindelijk is onder garantie de buitenrand (velg) van het spaakwiel vervangen en is het voorwiel opnieuw ingespaakt. Probleem verdwenen.
In mijn geval zat er dus een onregelmatigheid in de buitenvelg van het spaakwiel.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.