Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Das ook een mooie optie.
Ik had zelf deze al gevonden bij MDI
Ik had zelf deze al gevonden bij MDI
Met vriendelijke groet,
Onno
Onno
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7581
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Dan is het waarschijnlijk alleen afhankelijk van het uiteindelijke prijskaartje. Ze lijken nogal op elkaar.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Dan is de eerste goedkoper. Deze v mdi is €80. https://www.mdi-online.nl/adventure-spo ... elder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2010)
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Vorig jaar ook de airflow gemonteerd. Heel tevreden over maar vond m wel een beetje hoog ( ben 177 en heb het oude model ) .
Heb met de bandschuurmachine een stuk eraf gehaald , perfect!
Sommige vinden het waarsch niet mooi maar het funtioneert goed en dat vind ik belangerijker. ( je went er ook aan )
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Heb met de bandschuurmachine een stuk eraf gehaald , perfect!
Sommige vinden het waarsch niet mooi maar het funtioneert goed en dat vind ik belangerijker. ( je went er ook aan )
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Ik heb nu zo'n beetje 1000 km gereden met de AirFlow. Ben eigenlijk wel tevreden. Turbulentie is nog wel aanwezig, hoewel heel afhankelijk van windrichting, al dan niet passagier achterop of de aanwezigheid van de topkoffer.
Ik rij nu bijna altijd met het vizier open en bij heel rustig toeren zelfs met de voorzijde van de systeemhelm opgeklapt. Heerlijk om de frisse lucht te voelen zonder een bak wind in je gezicht te krijgen.
En dan rustig toerend over mooie binnenwegen. Heerlijk. Ik heb de AirFlow in de laagste stand staan. Kan er ruim overheen kijken. (1.92m / standaard zadel).
Een oplossing voor alle "problemen" is de AirFlow niet. Wel een enorme verbetering t.o.v. de standaard ruit.
Ik rij nu bijna altijd met het vizier open en bij heel rustig toeren zelfs met de voorzijde van de systeemhelm opgeklapt. Heerlijk om de frisse lucht te voelen zonder een bak wind in je gezicht te krijgen.
En dan rustig toerend over mooie binnenwegen. Heerlijk. Ik heb de AirFlow in de laagste stand staan. Kan er ruim overheen kijken. (1.92m / standaard zadel).
Een oplossing voor alle "problemen" is de AirFlow niet. Wel een enorme verbetering t.o.v. de standaard ruit.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 20-12-2014, 20:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A Black Rhino (2012)
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Ga ook maar eens een Airflow bestellen. Gebruik mijn V-Strom jaarrond om voor mijn werk het land rond te rijden, dus met goed en slecht weer veel lange afstanden met hoge snelheid over de snelweg. Ben 1.83 en de turbulentie is echt enorm. Klepje helemaal omhoog gezet en zit zelfs een beetje ingezakt want hoe hoger hoe erger de herrie! Bij normale snelweg snelheden van 100 tot 160130 is het echt niet leuk
Nu zit ik alleen nog even met een vraagje waar iemand vast zo het antwoord op heeft. Mijn DL650A is uit 2012 en in de loop van dat jaar is er een nieuw model geïntroduceerd. De online winkels geven verschillende info over welk model geschikt is voor motoren tot welk jaar dus ik weet niet zeker of ik de juiste heb gekozen. Heb deze tweedehands gekocht dus weet niet zeker welk L serie dit is, maar volgens mij het i.i.g. oude model. Dus hieronder maar even een paar foto's gedeeld. moet ik de Airflow voor de t/m 2011 generatie hebben?
Dit is de juiste toch? http://www.motea.com/nl/windscherm-moto ... 7409-0.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Of toch deze? http://www.motea.com/nl/windscherm-moto ... 0536-0.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu zit ik alleen nog even met een vraagje waar iemand vast zo het antwoord op heeft. Mijn DL650A is uit 2012 en in de loop van dat jaar is er een nieuw model geïntroduceerd. De online winkels geven verschillende info over welk model geschikt is voor motoren tot welk jaar dus ik weet niet zeker of ik de juiste heb gekozen. Heb deze tweedehands gekocht dus weet niet zeker welk L serie dit is, maar volgens mij het i.i.g. oude model. Dus hieronder maar even een paar foto's gedeeld. moet ik de Airflow voor de t/m 2011 generatie hebben?
Dit is de juiste toch? http://www.motea.com/nl/windscherm-moto ... 7409-0.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Of toch deze? http://www.motea.com/nl/windscherm-moto ... 0536-0.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
U moet de ruiten voor het model t/m 2011 hebben. Dus uw eerste link.
http://www.motea.com/nl/windscherm-moto ... 7409-0.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf ook met de airflow gereden en rij nu met een vario ruit zoals u op uw motor heeft. De airflow bevalt mij beter. Ik ben ongeveer 1,82cm.
In welke stand heeft u de ruit staan? Ik heb gemerkt dat als ik de basis ruit (dus niet het kleine verstelbare ruitje) in de onderste stand zet van de 3 en het kleine verstelbare ruitje in de bovenste stand, dat ik dan minimale turbulentie heb.
Ik vond de airflow ruit erg groot en ik had nog steeds last van turbulentie.
Edit: ik zie volgens mij op uw foto's dat uw ruit in de middelste stand staat. Wellicht eens in de onderste stand proberen. Een hogere ruit/stand is niet altijd de oplossing. lager is vaak beter al zegt je gevoel vaak anders.
http://www.motea.com/nl/windscherm-moto ... 7409-0.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf ook met de airflow gereden en rij nu met een vario ruit zoals u op uw motor heeft. De airflow bevalt mij beter. Ik ben ongeveer 1,82cm.
In welke stand heeft u de ruit staan? Ik heb gemerkt dat als ik de basis ruit (dus niet het kleine verstelbare ruitje) in de onderste stand zet van de 3 en het kleine verstelbare ruitje in de bovenste stand, dat ik dan minimale turbulentie heb.
Ik vond de airflow ruit erg groot en ik had nog steeds last van turbulentie.
Edit: ik zie volgens mij op uw foto's dat uw ruit in de middelste stand staat. Wellicht eens in de onderste stand proberen. Een hogere ruit/stand is niet altijd de oplossing. lager is vaak beter al zegt je gevoel vaak anders.
Met vriendelijke groet,
Onno
Onno
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Ik heb de vario ruit nu wat hoger gezet en met kloontje bijna plat (wat qua hoogte wel overeenkomt met laagste stand, noem t maar n zomerstand). Turbulentie is eigenlijk wel weg (behalve als je achter n ander voertuig zit) maar nu kan ik wel iedere keer dat kerkhof van mijn vizier en jas halen...
Andere helm geeft ook n wereld van verschil. Ik ben van een shark evoline naar n shoei neotec gegaan en t is of ik van een discotheek in een bibliotheek ben beland mss n idee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Andere helm geeft ook n wereld van verschil. Ik ben van een shark evoline naar n shoei neotec gegaan en t is of ik van een discotheek in een bibliotheek ben beland mss n idee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 20-12-2014, 20:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A Black Rhino (2012)
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Dank voor de inzichten!
Interessante tips over het verstellen van de ruit zelf. Zal die de komende dagen eerst eens testen in de laagste en de hoogste stand voordat ik de Airflow bestel. Zijn er trouwens ook mensen die ervaringen kunnen delen over de D260ST in plaats van de AF260?
https://www.rad.eu/nl/c/p/1125-givi-ver ... d260st.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.rad.eu/nl/c/p/28754-givi-ai ... -af260.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Draag nu een HJC RPHA-ST en dat kan ook beter qua geluid. Overweeg serieus om te investeren in een Schuberth C3 Pro. Neemt niet weg dat ik behoorlijk in de wind zit dus daar moet tcoh wat aan gebeuren. Ook met oordopjes klinkt het alsof je in een auto over de snelweg gaat met alle ramen volledig naar beneden. Bellen kan ik echt vergeten. Bovendien ben ik na een uur of anderhalf rijden gewoon echt moe van tegen de wind in mijn hoofd recht houden
Interessante tips over het verstellen van de ruit zelf. Zal die de komende dagen eerst eens testen in de laagste en de hoogste stand voordat ik de Airflow bestel. Zijn er trouwens ook mensen die ervaringen kunnen delen over de D260ST in plaats van de AF260?
https://www.rad.eu/nl/c/p/1125-givi-ver ... d260st.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.rad.eu/nl/c/p/28754-givi-ai ... -af260.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Draag nu een HJC RPHA-ST en dat kan ook beter qua geluid. Overweeg serieus om te investeren in een Schuberth C3 Pro. Neemt niet weg dat ik behoorlijk in de wind zit dus daar moet tcoh wat aan gebeuren. Ook met oordopjes klinkt het alsof je in een auto over de snelweg gaat met alle ramen volledig naar beneden. Bellen kan ik echt vergeten. Bovendien ben ik na een uur of anderhalf rijden gewoon echt moe van tegen de wind in mijn hoofd recht houden
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Niet de mooiste oplossing (who cares) maar het helpt goed tegen de turbulentie.
.
.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Die losse op zet stukken, is ook wa best aan de prijs.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4886
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Maar ze werken erg goed tegen turbulentie.
Ik rij ook al een hele tijd met zo'n opzetstukje op mijn airflow.
Ik rij ook al een hele tijd met zo'n opzetstukje op mijn airflow.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Redstrom heeft de flip van een (oud) varioscherm gebruikt en gemonteerd op zijn Airflow.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Pfff twee zielen met dezelfde gedachte
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4886
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Ervaren zielen mag je wel zeggen.
Samen goed voor meer dan 10000 interessante en waardevolle bijdrages aan dit forum alleen al.
Samen goed voor meer dan 10000 interessante en waardevolle bijdrages aan dit forum alleen al.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
RedStrom schreef:Maar ze werken erg goed tegen turbulentie.
Ik rij ook al een hele tijd met zo'n opzetstukje op mijn airflow.
Oh oke, houw het nog in mijn gedachten..
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Daarover heb ik bij een van jullie mijn twijfels...RedStrom schreef:waardevolle bijdrages aan dit forum:worship:
Sent from my iPad using Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 20-12-2014, 20:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A Black Rhino (2012)
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
De ruit en ER6N spiegels van Easyparts inmiddels binnen. Ruit ziet er goed uit, maar nog niet in de gelegenheid geweest om er mee te rijden. Update volgt dus nog.
Heeft er iemand ervaring met het monteren van die spiegels? Door de richting van de schroefdraad van het opzetstukje kan je hem niet vastdraaien. Zonder opzetstukje had ik het gevoel dat het niet paste (e.g. dat ik die schroefdraad van de spiegel zelf kapot draaide). Met opzetstuk moet ik bovendien te ver doordraaien voordat 'ie vast zit, waardoor ze niet gelijk lopen met het stuur maar onderhand naar binnen wijzen. Wat is de truc?
Heeft er iemand ervaring met het monteren van die spiegels? Door de richting van de schroefdraad van het opzetstukje kan je hem niet vastdraaien. Zonder opzetstukje had ik het gevoel dat het niet paste (e.g. dat ik die schroefdraad van de spiegel zelf kapot draaide). Met opzetstuk moet ik bovendien te ver doordraaien voordat 'ie vast zit, waardoor ze niet gelijk lopen met het stuur maar onderhand naar binnen wijzen. Wat is de truc?
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Spiegel in de goede stand zetten en met een sleutel de contramoer vastdraaien om de spiegel te fixeren. Meer is het niet.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Sufos
- DL1000 berijder
- Berichten: 367
- Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
- Woonplaats: 52.268012, 6.196773
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Vorige week een Airflow op de kop getikt voor een zeer schappelijke prijs. Vandaag prima weer om het e.e.a. eens even te testen. Ik ben jammer genoeg nog niet helemaal overtuigd. De motor waar ik afgelopen september een proefrit op maakte had minder last van turbulentie. Welk type ruitje dat was is voor mij niet meer te achterhalen, ik denk zo'n vario ruit. Volgende week de boel nog maar eens wat verstellen maar anders gaat deze gewoon weer op MP
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 20-12-2014, 20:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A Black Rhino (2012)
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Ik heb inmiddels een tijdje gereden met de ER6N spiegels, Airflow en een Neotec helm. Het is zeker een stuk verbeterd, maar ervaar nog altijd meer turbulentie dan verwacht. Rij veel snelwegen en bij die snelheden is het echt goed te merken.
Met mijn 1.83m ben ik niet uitzonderlijk lang en ondanks dat de airflow de wind wel meer naar boven duwt zit de helm zeker niet volledig uit de wind. Heb de airflow getest in de laagste stand, in het midden en maximaal, maar "hoger" zetten lijkt weinig verschil te maken dus rij tegenwoordig met de airflow half omhoog geschoven. Kan ik er nog net overheen kijken, maar me er bij slecht weer ook wat meer achter verschuilen door een beetje ingezakt te gaan zitten.
Uiteindelijk constateer ik dat het scherm door de inkepingen voor de spiegels te smal is en je daarbij eigenlijk gewoon te ver achter het scherm zit voor 100+ snelheden. Toch vervelend om met tegenzin 130 te rijden....
Met mijn 1.83m ben ik niet uitzonderlijk lang en ondanks dat de airflow de wind wel meer naar boven duwt zit de helm zeker niet volledig uit de wind. Heb de airflow getest in de laagste stand, in het midden en maximaal, maar "hoger" zetten lijkt weinig verschil te maken dus rij tegenwoordig met de airflow half omhoog geschoven. Kan ik er nog net overheen kijken, maar me er bij slecht weer ook wat meer achter verschuilen door een beetje ingezakt te gaan zitten.
Uiteindelijk constateer ik dat het scherm door de inkepingen voor de spiegels te smal is en je daarbij eigenlijk gewoon te ver achter het scherm zit voor 100+ snelheden. Toch vervelend om met tegenzin 130 te rijden....
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Welk type heb je nu gemonteerd? De AF260 of D260STJvBemmel schreef: ↑do 12-03-2015, 07:17 Dagelijks op de A1 wordt je hoofd flink door elkaar geschud. Na veel lezen hier (en elders) toch de keuze laten vallen op een Airflow via RAD. Ik zal hier mijn ervaringen melden.
ik ben niet lang (1,75), ruit in standje 4, maar toch vooral last van ´buffeting´ door de wind. Hopelijk levert de airflow een meer gelamineerde luchtstroom en wordt het rustiger.
Wordt vervolgt!
Jeroen
En bevalt het nog steeds na zo'n 2jaar na deze post
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Zie net dat deze gebruiker geen lid meer is van ons forum......
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 20-12-2014, 20:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A Black Rhino (2012)
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Da's misschien ook een antwoord op de vraag....
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
zoals ik eerder hier heb gemeld heb ik diverse dingen geprobeerd op de dl650 om het rijden aangenamer te maken.Ik heb een airflow geprobeerd, een mra vario, een madstad beugel, extra gaten in de standaard ruit gemaakt zodat ie nog lager kon en als laatste zonder ruit rijden. Ook heb ik ER6n spiegels gemonteerd. Bij alle opties bleef ik last van turbulentie houden (behalve zonder ruit rijden). Ik heb zelf het vermoeden dat het voor een deel veroorzaakt wordt door de twee punten die aan de kuip zitten net naast de ruit. Deze sturen de wind richting spiegels en de rand van je helm.
Maar zoals ik zei heb ik de nare turbulenties (gedreun op de helm) nooit echt op kunnen lossen. Ik was er op een gegeven moment zo flauw van dat ik de motor heb weg gedaan. Telkens afstappen met hoofdpijn is niet de bedoeling van een hobby. Dit zal natuurlijk per persoon verschillen. We zijn tenslotte niet allemaal even groot. Ik had door alle positieve berichten in test en op fora hoge verwachtingen van de V-strom en helaas is ie op meerdere punten erg tegen gevallen. Op dit moment rij ik een honda cbf1000 en daar heb ik totaal geen last meer van turbulentie.
Ik heb trouwens het vermoeden dat turbulenties een beetje horen bij het all road concept. Je leest over meerdere all road motoren dat men last heeft van turbulentie. De rijder zit recht op en redelijk ver van de ruit af, plus de ruit staat over het algemeen vrij recht op. Dat zorgt voor een grote ruimte tussen rijder en ruit wat in mijn ogen ook voor turbulentie zorgt.
Maar zoals ik zei heb ik de nare turbulenties (gedreun op de helm) nooit echt op kunnen lossen. Ik was er op een gegeven moment zo flauw van dat ik de motor heb weg gedaan. Telkens afstappen met hoofdpijn is niet de bedoeling van een hobby. Dit zal natuurlijk per persoon verschillen. We zijn tenslotte niet allemaal even groot. Ik had door alle positieve berichten in test en op fora hoge verwachtingen van de V-strom en helaas is ie op meerdere punten erg tegen gevallen. Op dit moment rij ik een honda cbf1000 en daar heb ik totaal geen last meer van turbulentie.
Ik heb trouwens het vermoeden dat turbulenties een beetje horen bij het all road concept. Je leest over meerdere all road motoren dat men last heeft van turbulentie. De rijder zit recht op en redelijk ver van de ruit af, plus de ruit staat over het algemeen vrij recht op. Dat zorgt voor een grote ruimte tussen rijder en ruit wat in mijn ogen ook voor turbulentie zorgt.
Met vriendelijke groet,
Onno
Onno
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7581
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Ik kan het deels wel met je eens zijn. Geen enkele maatregel deed de turbulentie volledig verdwijnen. Ik had het meeste baat bij een laag afgestelde ruit met MRA flip en schuin door een kloontje. Maar weg was het nooit. En de Airflow van Givi vind ik echt een rampen ding. Veel te groot. Het scheelde overigens wel iets met de turbulentie maar ook daarmee was het niet weg en door een ruit heen moeten kijken op een motor is iets wat ik beslist niet wil. Nu gewoon vol met de bakkes in de wind op de Mash Five Hundred. Met het veranderen van de spiegels heb ik eigenlijk nooit enige verandering gemerkt, dat kan ook tussen de oren zitten.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Daar ben ik het persoonlijk helemaal mee eens. Ik vond hem ook te groot. Ook vond ik hem erg wiebelig. De hele ruit danst op en neer op een klinker weg.En de Airflow van Givi vind ik echt een rampen ding
En door de twee ruiten voor mekaar spiegelde de ruit heel erg vond ik.
Op de snelweg zat je wel met je lichaam goed uit de wind. Maar het gedreun op mijn helm was in geen enkele stand weg.
Mijn beste oplossing was ook een mra vario ruit, met de ruit in de onderste stand en het spoilertje in de hoogste stand. Een madstad beugel hielp voor mij niks bij deze ruit.
Met vriendelijke groet,
Onno
Onno
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Eerder in dit topic vermeld heb ik (en Redstrom ook) een extra flipruitje gemonteerd. Bij mij een prima oplossing. Maar ik ben ook maar 1.77m, heb korte armen en een buikje.
Ieder moet voor zichzelf een oplossing vinden. 100 rijders en 100 wensen. Voor sommigen zal het niet lukken, voor de meesten onder ons is er een oplossing gevonden dmv de airflow
Ieder moet voor zichzelf een oplossing vinden. 100 rijders en 100 wensen. Voor sommigen zal het niet lukken, voor de meesten onder ons is er een oplossing gevonden dmv de airflow
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Marian
- Berichten: 598
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Ik heb ook dat extra flipruitje op mijn originele ruit en ik heb ook de airflow. De turbulentie is mij altijd erg meegevallen, ook hier 1.76 en beetje buikje In de winter heb ik de airflow er op zitten. Echt nu heb ik een nieuw helm en zonder iets veranderd te hebben aan mijn motor of ruitje ervaar ik ineen keer mega veel turbulentie. Opzicht heel vreemd gezien het feit dat ik de Neotec heb en de meeste mensen daar nu juist minder turbulentie mee ervaren ......qua geluid is hij in ieder geval wel een stuk stiller terwijl mijn HJC ook al aardig rustig was. Moet dus wel even gaan kijken of de stand van de ruit en het kloontje aangepast moet worden en ook even kijken hoe de ervaringen zijn met de originele ruit en het flipruitje. Ik hoop dat het met afstellen opgelost kan worden.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5069
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Ik vind de airflow de beste oplossing voor mij. Mooi is een ander verhaal. In het begin ook erg veel last gehad van een 'schuddend hoofd' met als gevolg hoofdpijn. Kloontje gemaakt, veel schudden was weg. Heerlijk gewoon. Lang mee rond gereden en vele met mij. Toen kwam de airflow en verstelbaar scherm, toen was het helemaal opgelost. Nergens geen last meer van. Ik kijk gewoon over het scherm heen.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Sufos
- DL1000 berijder
- Berichten: 367
- Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
- Woonplaats: 52.268012, 6.196773
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Ik heb nog een airflow in de aanbieding, in zeer goede staat, en t.e.a.b. (speciale forumprijs )
Binnenkort op MP
Binnenkort op MP
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Je krijgt een PB van mij
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 09-03-2017, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een direct opvolgende reactie is ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een direct opvolgende reactie is ongewenst.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 16-03-2017, 11:15
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Groningen
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Afgelopen maandag werd bij mij thuis de Airflow afgeleverd. Veel getwijfeld om hem te bestellen, €139 is tenslotte best veel geld. Het mooie weer vorige week gaf echter de doorslag, rijden op de snelweg was voor mij niet te doen. (normaal postuur ,1,80m)
Maandag direct de Airflow gemonteerd en de snelweg op gegaan....een verademing! Rijden op de snelweg is geen straf meer, geen getrek aan mijn hoofd meer!
Het zou nog een tikje beter kunnen maar ik ben tevreden met het resultaat. Op de snelweg zet ik het ruitje op 2/3 van de maximale hoogte, lager kan ook wel maar dan kijk ik tegen het randje aan. Nu kijk ik er door heen, niks mee. Als ik van de snelweg afdraai en binnen door ga druk je het ruitje zo naar beneden.
Mooi is anders, functioneel is het wel!
Maandag direct de Airflow gemonteerd en de snelweg op gegaan....een verademing! Rijden op de snelweg is geen straf meer, geen getrek aan mijn hoofd meer!
Het zou nog een tikje beter kunnen maar ik ben tevreden met het resultaat. Op de snelweg zet ik het ruitje op 2/3 van de maximale hoogte, lager kan ook wel maar dan kijk ik tegen het randje aan. Nu kijk ik er door heen, niks mee. Als ik van de snelweg afdraai en binnen door ga druk je het ruitje zo naar beneden.
Mooi is anders, functioneel is het wel!
- Wlattsche
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 09-04-2017, 10:18
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 XT
Re: Airflow besteld.. ben benieuwd (dl650)
Hi all, I already have an AirFlow, but the problem with me is not the wind-it's turbulence. I thought it's the wind in general in the Netherlands. I haven't tested other motorcycles to compare. What I found so far is that the most turbulent wind comes from the tank sides area. There are a few posts on this forum about that (winglets) and a lot on stromtrooper. I tried the AirFlow in the top mounting holes and the sliding part in all positions but didn't make any difference for me. When I put my hand down beside the tank, the turbulence stops....