Voorvork olie
- Emiel1982
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma 01-05-2023, 22:21
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 uit 2014
- Woonplaats: Sambeek
Voorvork olie
Gisteravond ging ik eens kijken bij mijn motor waarom ik afgelopen keer na het rijden wat vlekjes op mijn laarzen had zitten. Nu blijken beide voorpoten heel erg lek te zijn, er staat gewoon een plas olie onder!! Waarschijnlijk de keerringen kapot gevroren... In het weekend de motor gewassen, en nu die vorst er overheen...
Maargoed, die moeten dus nieuwe keerringen hebben en nieuwe olie. Alleen kan ik niet vinden welke olie, en de hoeveelheid...
Het gaat om een vstrom1000 uit 2014.
Wie kan mij aan deze info helpen?
Maargoed, die moeten dus nieuwe keerringen hebben en nieuwe olie. Alleen kan ik niet vinden welke olie, en de hoeveelheid...
Het gaat om een vstrom1000 uit 2014.
Wie kan mij aan deze info helpen?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 11-05-2022, 20:39
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Re: Voorvork olie
Hoi Emiel,
Op verschillende websites (kroon, Louis, etc) kan ik vinden dat er 569 cm3 per poot in moet.
Het type olie is omschreven als Suzuki L01. Als je daarop zoekt vind je niet veel, maar ik zou aanraden om het werkplaatshandboek te raadplegen voor de specs.
Aan de andere kant; een gangbare vork olie voor USD poten lijkt me geschikt.
Success met dit klusje!
Op verschillende websites (kroon, Louis, etc) kan ik vinden dat er 569 cm3 per poot in moet.
Het type olie is omschreven als Suzuki L01. Als je daarop zoekt vind je niet veel, maar ik zou aanraden om het werkplaatshandboek te raadplegen voor de specs.
Aan de andere kant; een gangbare vork olie voor USD poten lijkt me geschikt.
Success met dit klusje!
- Emiel1982
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma 01-05-2023, 22:21
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 uit 2014
- Woonplaats: Sambeek
Re: Voorvork olie
De cc's had ik ook gevonden, dank voor de bevestiging.
De meest gangbare olie is 10W, maar of dat ook zo is zou ik graag bevestigt hebben.
Ik hou het liefst alles standaard, werkt prima voor mij.
De meest gangbare olie is 10W, maar of dat ook zo is zou ik graag bevestigt hebben.
Ik hou het liefst alles standaard, werkt prima voor mij.
- Emiel1982
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma 01-05-2023, 22:21
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 uit 2014
- Woonplaats: Sambeek
Re: Voorvork olie
Wat ik nu kan vinden komt de suzuki L01 olie het dichts bij 5W olie.
Laatst gewijzigd door Emiel1982 op wo 10-01-2024, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 11-05-2022, 20:39
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Re: Voorvork olie
Ik weet dat Stormtrooper hier een artikel aan gewijd heeft.
Een uitgebreidere zoektocht levert: https://huntersmotorcycles.co.uk/produc ... -1-litre-2
Een uitgebreidere zoektocht levert: https://huntersmotorcycles.co.uk/produc ... -1-litre-2
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4886
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Voorvork olie
Ik heb de Motul 10W gebruikt voor de Strom.
Motoport vorige week gevraagd. Die gebruiken hetzelfde of de Castrol 10W
Hyperpro gebruikt 15W.
Maar de ene olie is de andere niet.
In mijn topic over vorkolie, onlangs heropend, staat een heel vergelijk.
viewtopic.php?t=10338&hilit=Vorkolie
WPH handboek kun je vinden met de zoekfunctie.
De hoeveelheid en de grote van de luchtkamer luistert wel nauw. Iets teveel olie en het ding wordt erg hard. Olie veert wat minder dan lucht.
Qua hoeveelheid is het net meer dan 1 flesje van 500 mm.
Dus je hebt 3 flesjes nodig, of iemand die nog wat heeft staan, en als het echt niet anders kan gebruik je iets van de olie die er uit komt.
Maar dat derde flesje is na 3 keer al bijna leeg.
En dat komt overeen met zo’n 40000km. Te overzien.
Motoport vorige week gevraagd. Die gebruiken hetzelfde of de Castrol 10W
Hyperpro gebruikt 15W.
Maar de ene olie is de andere niet.
In mijn topic over vorkolie, onlangs heropend, staat een heel vergelijk.
viewtopic.php?t=10338&hilit=Vorkolie
WPH handboek kun je vinden met de zoekfunctie.
De hoeveelheid en de grote van de luchtkamer luistert wel nauw. Iets teveel olie en het ding wordt erg hard. Olie veert wat minder dan lucht.
Qua hoeveelheid is het net meer dan 1 flesje van 500 mm.
Dus je hebt 3 flesjes nodig, of iemand die nog wat heeft staan, en als het echt niet anders kan gebruik je iets van de olie die er uit komt.
Maar dat derde flesje is na 3 keer al bijna leeg.
En dat komt overeen met zo’n 40000km. Te overzien.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)