Locatie van de wel bekende accessoires stekker

draadjes, lampjes
Plaats reactie
ChaserB
Berichten: 5
Lid geworden op: za 20-04-2024, 19:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Omgeving Roosendaal

Locatie van de wel bekende accessoires stekker

Bericht door ChaserB »

Beste leden,

ik heb vorige week mijn suzuki DL 650 v-strom uit 2010 mogen ophalen😃.
Nu heb ik gelijk de tomtom rider 550 gekocht en deze wil ik aansluiten op de accessoires stekker. Deze zou links bij de radiator moeten zitten (als ik dit goed heb).

Echter zie ik er maar een hangen (zie foto). Maar hier zit al een connector in na de draad te volgen komt deze uit bij de claxon.

Verder wat ik kan zien voor zover is dat er alleen nog een connector los hang maar dat is een kleine zwarte connector die vast zit aan de kabelboom, met een groen/orange en zwart/witte draad, ( zover ik de kleuren kan zien vanwegen het vuil).

Iemand enig idee wat ik kan doen tips zijn welkom !
Of is het beter om een soort supply box te monteren waar je alle accessoires gezekerd op kan aansluiten?

De bedoeling is om de navigatie aan te sluiten en over een tijd ook handvatverwarming en misschien ook mistlampen nog.

Alle tips en adviezen zijn welkom !!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ChaserB op ma 06-05-2024, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Locatie van de wel bekende accessoires stekker

Bericht door Iron Horse »

Ik zou toch even de zoekfunctie van het forum gebruiken. Over zowel de accessoirestekker als de mogelijkheid van een aansluitbox en al hun variaties is al zoveel geschreven dat het hier slechts weer een herhaling daarvan zou gaan worden.

En BTW, ik zie geen foto('s).
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
ChaserB
Berichten: 5
Lid geworden op: za 20-04-2024, 19:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Omgeving Roosendaal

Re: Locatie van de wel bekende accessoires stekker

Bericht door ChaserB »

Als het goed is zijn de foto’s nu wel zichtbaar!
Ik heb hem op het forum gezocht, maar kom er niet aan uit omdat de enige stekker die ik zie zitten al gekoppeld is met de claxon, of zou hij op een andere locatie zitten? Ook zie ik geen stekker die “getaped” is.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Locatie van de wel bekende accessoires stekker

Bericht door Iron Horse »

Hij is ook niet gemakkelijk te vinden. Dus in dat opzicht is het makkelijker en beter binnen handbereik wanneer je een aansluitbox onder het zadel bij de accu monteert. Die kan al relatief eenvoudig zijn en alleen bestaan uit een (auto)relais en een zekeringhouder (met zekering) die wordt gestuurd door een geschakelde draad. Waarbij de draad naar het achterlicht een eenvoudige en goede keuze is, want die loopt aan de zijkant naar achteren. Zo heb ik het meerdere keren uitgevoerd. Bij de eerste Strom wel met de accessoire stekker.
Afbeelding

Alternatief is een box van "onze" Griek. Die vind je hier. Je kunt 10% korting krijgen met de code vstromnl
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
ChaserB
Berichten: 5
Lid geworden op: za 20-04-2024, 19:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Omgeving Roosendaal

Re: Locatie van de wel bekende accessoires stekker

Bericht door ChaserB »

Bedankt voor de snelle reactie!
Moet de relais nog een specifiek relais zijn?
Zal ook eens kijken naar de griek box bedankt voor deze tip😃.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Locatie van de wel bekende accessoires stekker

Bericht door Iron Horse »

Het relais is, zoals ik eerder beschreef, een gewoon standaard autorelais dat je in ieder auto onderdelenzaak kunt kopen. Het is een 12 volt wisselcontact en meestal geschikt voor iets van 30/40 ampere. Gemakkelijkste zijn degene die een bevestigingsoog hebben. Dan kun je het met 1 boutje ergens aan vastzetten. Zorg er wel voor dat de schuifjes die je op de kabels gebruikt geïsoleerd zijn zodat je geen kortsluiting kunt maken. Zorg voor een groot genoege draadzekering in de voedingslijn. Eventueel kun je met een kroonsteenstrip meerdere apparaten aansluiten. Het is niet de meest elegante oplossing, maar ach niemand die het ziet. Zo'n aansluitbox van (bijvoorbeeld) Cosmo (de Griek) heeft dan weer alles in één zitten.

Zoals bijvoorbeeld deze.
REL_2032.jpeg
De nummering zoals in de tekening staat komt ook universeel overeen met die op het relais.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
ChaserB
Berichten: 5
Lid geworden op: za 20-04-2024, 19:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Omgeving Roosendaal

Re: Locatie van de wel bekende accessoires stekker

Bericht door ChaserB »

Bedankt! Voor nu ga ik het even zo proberen maar over een tijdje toch de griek maar aanschaffen, is makkelijker maar ook mooier! Hartstikke bedankt voor de snelle / goede uitleg :D
Plaats reactie