20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Forumregels
- Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
- Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
- De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
- Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
- Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
- Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
- Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
- Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
- Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
- Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
- Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
- Jouw voorligger let ook zo op jou.
- Stunten doe je maar in je eigen tijd.
- Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
- Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
- Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
- Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Dit kunnen we niet zomaar voorbij laten gaan. Zijn te veel mooie momenten, maar helaas ook trieste moment (overlijden van Cees/Bozobin) waar veel Strommers bij aanwezig waren. Koude rillingen zo mooi.
Hoe het allemaal begon! En waar we nu zijn Probeer hier wat vroegere momenten neer te zetten en uiteindelijk ook wat we gaan organiseren. Hou het weekend van 23-25 augustus maar in gedachten, is het dichtst bij 27st van de oprichting. Maar andere opties staan ook nog open.
Ben nu bezig wat info te vergaren van onze eerste leden, Zodat je een idee hebt van het ontstaan van dit Forum.
Mocht je zelf wat te binnen schieten mag je dat hier plaatsen. Van de 2e Veluwe/V-Strom Tourrit 22 augustus 2004, Tot Frieslandtour, Ouwehoerentoer. Zeker de Off-roadcursussen voor alleen V-Strom leden. Ook een aanrader. Zo'n 50 groepen verdeeld over aantal maanden/jaren V-Strommers samen met Agnes van Arle les gegeven op Gerard Rond zijn circuits.
De deelnemers vonden het fantastisch en was het ook
Maar laten we beginnen bij het begin.:
Work in progress
Dit kunnen we niet zomaar voorbij laten gaan. Zijn te veel mooie momenten, maar helaas ook trieste moment (overlijden van Cees/Bozobin) waar veel Strommers bij aanwezig waren. Koude rillingen zo mooi.
Hoe het allemaal begon! En waar we nu zijn Probeer hier wat vroegere momenten neer te zetten en uiteindelijk ook wat we gaan organiseren. Hou het weekend van 23-25 augustus maar in gedachten, is het dichtst bij 27st van de oprichting. Maar andere opties staan ook nog open.
Ben nu bezig wat info te vergaren van onze eerste leden, Zodat je een idee hebt van het ontstaan van dit Forum.
Mocht je zelf wat te binnen schieten mag je dat hier plaatsen. Van de 2e Veluwe/V-Strom Tourrit 22 augustus 2004, Tot Frieslandtour, Ouwehoerentoer. Zeker de Off-roadcursussen voor alleen V-Strom leden. Ook een aanrader. Zo'n 50 groepen verdeeld over aantal maanden/jaren V-Strommers samen met Agnes van Arle les gegeven op Gerard Rond zijn circuits.
De deelnemers vonden het fantastisch en was het ook
Maar laten we beginnen bij het begin.:
Work in progress
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Yeahhhh been there and done that.....nog steeds trots op mijn behaalde certificaat
Op mijn V-Strom's nooit een fan van heel zanderige ondergronden geworden
https://youtu.be/cH3yhCYx9XM?si=BWpMbpabGyMj3f8R
20 jaar V-Stromforum.....wat vliegt de tijd
Op mijn V-Strom's nooit een fan van heel zanderige ondergronden geworden
https://youtu.be/cH3yhCYx9XM?si=BWpMbpabGyMj3f8R
20 jaar V-Stromforum.....wat vliegt de tijd
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Het was ook genieten met een grote G Heleen. En trots mag je zeker zijn. Ik herinner het me als de dag van gisteren. Wat waren ze fanatiek. Was ook heerlijk om te doen, jammer dat ze daar mee gestopt zijn. Ik zelfs met voet in de gips op een quad instructies geven, moet nie gekker worden. Net wat je zegt, waar zijn die 20 jaar gebleven.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
In die Beginning (Door Rob/Iron Horse)
Heleen en ik (Rob alias Iron Hors) waren eerder lid van het V-Strom forum zoals Tuke (z'n eerdere forumnaam en z'n echte naam ben ik kwijt) dit eerder had opgezet bij een Amerikaanse provider. Dit werkte echter belabberd en was vaak uit de lucht. Op een gegeven moment heeft hij toen een Nederlandse (waarschijnlijk ook de huidige) provider genomen en sindsdien waren de problemen verledentijd.
Heleen en ik zijn dus eigenlijk nog langer lid van het forum dan het huidige bestaat, al is dat maar een maand of 4.
In het begin was er natuurlijk veel nog nieuw. En kon er erg veel informatie gedeeld worden. De 1000 bestond weliswaar al sinds 2002 maar de 650 was in 2004 de doorbraak en die verkocht als een tierelier. Dat resulteerde ook in veel aanmeldingen op het forum.
Als je in de ledenlijst kijkt dan zie je dat er nog enkele echt oudgedienden zijn. Een enkeling daarvan is ook nog echt actief en heeft ook nog een V-Strom. Een enkeling die ik me nog bij naam kan herinneren die wel een specifiek stempel op de berichten zette was Crazy Chris. Ik heb hem een paar keer ontmoet en het was inderdaad een Crazy Chris.
En over bijzondere personen gesproken, wie (van de oude garde) herinnert zich Bozobin aka Cees niet? Helaas stierf hij te vroeg aan kanker. Bij zijn uitvaart waren er veel V-Strommers aanwezig. (Ikzelf was er niet bij).
In het begin waren er ook de meerdaagse tourritten in het Noorden des lands. Ik ben daar nooit bij geweest, maar zover ik weet Heleen wel.
In de begintijd werd er ook nog meer met de papieren catalogus van Louis.de gewerkt. Je had toen ook nog Hein Gericke en Safe, maar die bestaan helaas niet meer. In de beginjaren van het forum reed ik elk jaar met de auto naar Essen (Dld) om daar bij de Louis vestiging een stapel catalogussen op te halen en die tijdens m'n werk bij diverse mede Strommers in de bus te doen of tijdens een meeting uit te delen. Zo ben ik o.a. Rinus van Gaal (Strommie op het forum) tegengekomen en bevriend mee gebleven. Op 16 april 2010 stierf hij (door zelfdoding) en op 17 oktober 2010 sprong bij Jolanda (van Gaal) en mij de vonk over. Mijn huidige relatie is dus het directe gevolg van het V-Stromforum. (Deze informatie staat ook ergens nog op het forum.)
Een heikel punt, waar jijzelf (Peter) uiteindelijk ook nog het voortouw in hebt genomen waren de roestproblemen bij de 650 van de vroege K-serie. Voordat jij het oppakte was o.a. LeChef er al mee gestart en door mijn eigen ervaringen heb ik toen het topic "Doodziek...... roest en nog eens roest." geopend dat uiteindelijk 16 pagina's innam. Al is en blijft de V-Strom een prachtige motorfiets, daarin hebben Suzuki en Nimag zich wel van hun slechtste kant laten zien. Gelukkig zijn de latere modellen niet door dit "fenomeen" getroffen.
(Peter)
Het dossier dat ik had samengesteld van ervaringen, foto's en verhalen is vertaald naar het Engels. Ik had er zelfs een corrosie expert bijgehaald en echt geen kleine jonge. Dh.Hyijbregts. Ook hebben we toen WD40 laten testen en die kwam erg slecht uit de conclusie van het onderzoek. Werd door de experts aangeraden dit niet te gebruiken bij motoren.
Heleen en ik (Rob alias Iron Hors) waren eerder lid van het V-Strom forum zoals Tuke (z'n eerdere forumnaam en z'n echte naam ben ik kwijt) dit eerder had opgezet bij een Amerikaanse provider. Dit werkte echter belabberd en was vaak uit de lucht. Op een gegeven moment heeft hij toen een Nederlandse (waarschijnlijk ook de huidige) provider genomen en sindsdien waren de problemen verledentijd.
Heleen en ik zijn dus eigenlijk nog langer lid van het forum dan het huidige bestaat, al is dat maar een maand of 4.
In het begin was er natuurlijk veel nog nieuw. En kon er erg veel informatie gedeeld worden. De 1000 bestond weliswaar al sinds 2002 maar de 650 was in 2004 de doorbraak en die verkocht als een tierelier. Dat resulteerde ook in veel aanmeldingen op het forum.
Als je in de ledenlijst kijkt dan zie je dat er nog enkele echt oudgedienden zijn. Een enkeling daarvan is ook nog echt actief en heeft ook nog een V-Strom. Een enkeling die ik me nog bij naam kan herinneren die wel een specifiek stempel op de berichten zette was Crazy Chris. Ik heb hem een paar keer ontmoet en het was inderdaad een Crazy Chris.
En over bijzondere personen gesproken, wie (van de oude garde) herinnert zich Bozobin aka Cees niet? Helaas stierf hij te vroeg aan kanker. Bij zijn uitvaart waren er veel V-Strommers aanwezig. (Ikzelf was er niet bij).
In het begin waren er ook de meerdaagse tourritten in het Noorden des lands. Ik ben daar nooit bij geweest, maar zover ik weet Heleen wel.
In de begintijd werd er ook nog meer met de papieren catalogus van Louis.de gewerkt. Je had toen ook nog Hein Gericke en Safe, maar die bestaan helaas niet meer. In de beginjaren van het forum reed ik elk jaar met de auto naar Essen (Dld) om daar bij de Louis vestiging een stapel catalogussen op te halen en die tijdens m'n werk bij diverse mede Strommers in de bus te doen of tijdens een meeting uit te delen. Zo ben ik o.a. Rinus van Gaal (Strommie op het forum) tegengekomen en bevriend mee gebleven. Op 16 april 2010 stierf hij (door zelfdoding) en op 17 oktober 2010 sprong bij Jolanda (van Gaal) en mij de vonk over. Mijn huidige relatie is dus het directe gevolg van het V-Stromforum. (Deze informatie staat ook ergens nog op het forum.)
Een heikel punt, waar jijzelf (Peter) uiteindelijk ook nog het voortouw in hebt genomen waren de roestproblemen bij de 650 van de vroege K-serie. Voordat jij het oppakte was o.a. LeChef er al mee gestart en door mijn eigen ervaringen heb ik toen het topic "Doodziek...... roest en nog eens roest." geopend dat uiteindelijk 16 pagina's innam. Al is en blijft de V-Strom een prachtige motorfiets, daarin hebben Suzuki en Nimag zich wel van hun slechtste kant laten zien. Gelukkig zijn de latere modellen niet door dit "fenomeen" getroffen.
(Peter)
Het dossier dat ik had samengesteld van ervaringen, foto's en verhalen is vertaald naar het Engels. Ik had er zelfs een corrosie expert bijgehaald en echt geen kleine jonge. Dh.Hyijbregts. Ook hebben we toen WD40 laten testen en die kwam erg slecht uit de conclusie van het onderzoek. Werd door de experts aangeraden dit niet te gebruiken bij motoren.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Ook het alom bekende 'KLOOTJE KLOTEN" Ik werd gek van de wind en schuddend hoofd. Mijn broer en ik zijn gaan tekenen en wat later kwam het eerste proefmodel op een V-Strom. Na veel testen en uitproberen hadden we de juiste voor de V-Strom gevonden. Kloontje was geboren. Dat hebben we geweten. Die zijn wereldwijd de wereld overgegaan en ze werden steeds beter. Tot Givi kwam met de Airflow en de latere model, en was 'Kloontje overbodig. Maar nog steeds wordt er om gevraagd. Gaaf toch.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7586
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Daarbij dient wel te worden vermeld dat het Amerikaanse Madstad al eerder de originele bracket ontworpen had en naar aanleiding daarvan de kopie, uiteindelijk dus bekend als het Kloontje, in Nederland werd gemaakt. Want tja, dat was uiteindelijk een stuk goedkoper. Zie hier het verloop.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7586
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
En zo waren er nog wel meer ontwikkelingen. Redhead ontwierp een Gear Indicator voor de V-Strom en ook een adapterplaatje om de koffer 4 centimeter naar achteren te kunnen zetten zodat de passagier wat comfortabeler (met rugsteun) op de V-Strom kon zitten. En de buddy er ook makkelijk afkon. Dat bleek namelijk niet met elke topkoffer vanzelfsprekend.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Ha, mooi man om te zien en lezen!
De Frieslandrit was altijd de start van het seizoen. Perfect georganiseerd, start in Burgum en de bbq's in Simmerwille waren legendarisch!
Maar ook de Veluweritten, de al vermelde off the road cursus bij Tilburg, de tripjes naar Duitsland en zelfs een keer over het strand aan de kust (met aanhouding door de politie, gelukkig omdat ze het leuk vonden ).
En vergeet niet die keren bowlen en eten in het Brabantse, waar was het Peter, Oisterwijk of Moergestel?
Lijkt me erg leuk weer eens samen te komen.
Het weekend van 24/25 augustus gaat helaas niet lukken, vanwege een trip naar Noorwegen. We komen dat weekend net terug. Maar de datum staat nog niet vast lees ik, weekje later dan maar?
30/31 augustus en 1 september zitten ook erg dicht bij de 27e
Als ik mee kan helpen organiseren/regelen, let me know!
De Frieslandrit was altijd de start van het seizoen. Perfect georganiseerd, start in Burgum en de bbq's in Simmerwille waren legendarisch!
Maar ook de Veluweritten, de al vermelde off the road cursus bij Tilburg, de tripjes naar Duitsland en zelfs een keer over het strand aan de kust (met aanhouding door de politie, gelukkig omdat ze het leuk vonden ).
En vergeet niet die keren bowlen en eten in het Brabantse, waar was het Peter, Oisterwijk of Moergestel?
Lijkt me erg leuk weer eens samen te komen.
Het weekend van 24/25 augustus gaat helaas niet lukken, vanwege een trip naar Noorwegen. We komen dat weekend net terug. Maar de datum staat nog niet vast lees ik, weekje later dan maar?
30/31 augustus en 1 september zitten ook erg dicht bij de 27e
Als ik mee kan helpen organiseren/regelen, let me know!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
En die doet het bij mij nog uitstekend.Iron Horse schreef: ↑za 18-05-2024, 12:34 En zo waren er nog wel meer ontwikkelingen. Redhead ontwierp een Gear Indicator voor de V-Strom
Veel kleiner dan de gearindicator.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
@Andries, dat was in Oisterwijk en kregen mooie prijzen gesponsord va o.a. BV Nimag. Hoofdprijs een complete kampeeruitrusting speciaal voor op de motor. Alles zat erbij, tafel, stoel, kachel, bestek tafel, noem maar op.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Die campingset staat nagenoeg nieuw bij mij op zolder.
Niet omdat ik zo goed kon bowlen, maar omdat ik hem van de winnaar John gekocht heb. Voor weinig.
Toch eens wat mee gaan doen
Ik ben ook wel voor een weekje later.
Niet omdat ik zo goed kon bowlen, maar omdat ik hem van de winnaar John gekocht heb. Voor weinig.
Toch eens wat mee gaan doen
Ik ben ook wel voor een weekje later.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Het weekend van 23-25 augustus gaat mij zeer waarschijnlijk ook niet lukken, dus ik ben ook voorstander voor het weekend van 30 augustus - 1 september.
Groeten,
Adri
Adri
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4226
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Jomme Dox
- DL1000 berijder
- Berichten: 608
- Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
- Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
- Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
23 en 24 04 2010 deed ik mijn eerste Frieslandrit mee. Waar is de tijd !
Precies alsof het gisteren was.
En ik was (geloof ik) de eerste Vlaming aanwezig tussen al die Nederlanders.
Ik was met verstomming geslagen dat jullie op die tocht elke vrije minuut jullie motor zaten op te poetsen.
Ik hoop aanwezig te zijn op de reünie, als die op de voorgestelde datum blijft tenminste. De Suzuki heb ik niet meer, die rijdt nu ergens in Nederland rond. Misschien kom ik die wel tegen op die dag ? Zou mooi zijn.
Ik heb er toch een aantal toffe mensen leren kennen, waarvan ik met een paar nog steeds contact heb.
Greetings from Flanders.
WK alias JD
Precies alsof het gisteren was.
En ik was (geloof ik) de eerste Vlaming aanwezig tussen al die Nederlanders.
Ik was met verstomming geslagen dat jullie op die tocht elke vrije minuut jullie motor zaten op te poetsen.
Ik hoop aanwezig te zijn op de reünie, als die op de voorgestelde datum blijft tenminste. De Suzuki heb ik niet meer, die rijdt nu ergens in Nederland rond. Misschien kom ik die wel tegen op die dag ? Zou mooi zijn.
Ik heb er toch een aantal toffe mensen leren kennen, waarvan ik met een paar nog steeds contact heb.
Greetings from Flanders.
WK alias JD
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Zou leuk zijn je weer eens te spreken Jomme!
Lang geleden indeed
Lang geleden indeed
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7586
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Met de huidige bijna 3000 leden (2887 op het moment van schrijven) zou ik toch wel iets meer enthousiasme en reacties verwacht hebben op dit 20-jarig jubileum. Want niet alle oud-leden zijn inactief of niet meer lid. Als ik uitga van de huidige reacties dan lijkt het "oude forum" gewoon dood en is het huidige forum meer een helpdesk en informatiebank waar je weer verdwijnt (of gewoon inactief wordt) wanneer je hebt gevonden wat je zocht. In ieder geval niet meer de spirit van 20 jaar geleden.
Zelf heb ik nooit aan tourritten meegedaan omdat ik daar een hekel aan heb, ik rij liever alleen. Maar er wordt tegenwoordig nooit meer door niemand niet ook maar iets gezamenlijks georganiseerd. Zelfs een Nieuwjaarstreffen of ander motortreffen ergens in het land komt niet meer van de grond. Het zal de verandering in de loop der tijd wel zijn. Maar ik kan het niet als positief zien. En met iets als Facebook heb ik niks. Daar zit geen structuur in en kun je niks opzoeken zoals op een forum. Gewoon 2 compleet verschillende media. Facebook is leuk voor het snelle maar niet als databank waar je informatie uit kunt putten. In dat opzicht heeft naar mijn idee een forum toch een stuk meerwaarde.
Maar goed, het gros van de huidige leden zal wel niks meer hebben met de nostalgie van 20 jaar geleden. Dat is natuurlijk ook wel te begrijpen als je bijvoorbeeld 2 jaar geleden lid bent geworden. En ook al rijd je dan op een V-Strom 650 uit 2004 of 2005, dan heb je toch niet het gevoel uit die tijd. Gelukkig heb je wel die kwaliteitsmotor uit die tijd naar aanleiding waarvan dit forum ooit werd opgericht.
Kortom, leuk dat het forum 20 jaar bestaat, maar daar is dan (helaas) ook bijna alles mee gezegd. Blijft uiteraard het feit dat het forum door de jaren heen een enorme hoeveelheid aan informatie heeft verzameld die tot op de dag van vandaag beschikbaar is voor iedere bezoeker van dit forum, lid of geen lid.
Zelf heb ik nooit aan tourritten meegedaan omdat ik daar een hekel aan heb, ik rij liever alleen. Maar er wordt tegenwoordig nooit meer door niemand niet ook maar iets gezamenlijks georganiseerd. Zelfs een Nieuwjaarstreffen of ander motortreffen ergens in het land komt niet meer van de grond. Het zal de verandering in de loop der tijd wel zijn. Maar ik kan het niet als positief zien. En met iets als Facebook heb ik niks. Daar zit geen structuur in en kun je niks opzoeken zoals op een forum. Gewoon 2 compleet verschillende media. Facebook is leuk voor het snelle maar niet als databank waar je informatie uit kunt putten. In dat opzicht heeft naar mijn idee een forum toch een stuk meerwaarde.
Maar goed, het gros van de huidige leden zal wel niks meer hebben met de nostalgie van 20 jaar geleden. Dat is natuurlijk ook wel te begrijpen als je bijvoorbeeld 2 jaar geleden lid bent geworden. En ook al rijd je dan op een V-Strom 650 uit 2004 of 2005, dan heb je toch niet het gevoel uit die tijd. Gelukkig heb je wel die kwaliteitsmotor uit die tijd naar aanleiding waarvan dit forum ooit werd opgericht.
Kortom, leuk dat het forum 20 jaar bestaat, maar daar is dan (helaas) ook bijna alles mee gezegd. Blijft uiteraard het feit dat het forum door de jaren heen een enorme hoeveelheid aan informatie heeft verzameld die tot op de dag van vandaag beschikbaar is voor iedere bezoeker van dit forum, lid of geen lid.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- EL SCORPIO
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 09-07-2023, 19:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2018)
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Tjee die oude tijden weet ik nog wel, ook het ontstaan van het Kloontje.
Toendertijd heette ik Zilverstrom.
En ja Safe, Hein Gericke zaten op Sloterdijk industrieterrein.
En de catalogus van Louis, alleen nog in Duitsland.
Begin me nu wel oud te voelen.
Toendertijd heette ik Zilverstrom.
En ja Safe, Hein Gericke zaten op Sloterdijk industrieterrein.
En de catalogus van Louis, alleen nog in Duitsland.
Begin me nu wel oud te voelen.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: 20 JAAR V-STROM FORUM NEDERLAND!!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "