ContiTrailAttack

ja, die twee stukjes rubber...
Moose

ContiTrailAttack

Bericht door Moose »

Hallo !

Heeft iemand wellicht al ervaring met de nieuwe Trail Attack van Continental ?

http://www.conti.nl/conti_fiets_motor/C ... ttack.html

Groet
Vic :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

Laatst gewijzigd door Remakil op wo 01-08-2007, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Remakil

Bericht door Remakil »

Volgende week laat ik ze onder m'n Strom steken... I'll keep u posted... ;)
Moose

Bericht door Moose »

Remakil schreef:Volgende week laat ik ze onder m'n Strom steken... I'll keep u posted... ;)
Mooi ! ...I ben zéér benieuwd naar je eerste rij-impressies met dit type band !

Groet
Vic :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

Ik zal je van het begin af aan op de hoogte houden... ;)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7586
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik kreeg vandaag de aanbieding ook in de bus. Een beetje wezen Googlen op deze band(en) en dan blijkt die er qua specificaties wel erg goed uit te komen. Veelal beter dan al eerder besproken banden. De adviesprijs is een farce want je kunt voor ca. 200 Euro de voor- en achterband via internet aanschaffen. Alleen er nog wel even (zelf?) (laten) opzetten en uitbalanceren. Voor de achterband zijn er trouwens 2 typen waarbij er eentje met een dieper profiel. De prijs verschilt nauwelijks. Hoeveel het verschil is weet ik niet, maar waarom dan niet meteen het diepste profiel kiezen als de prijs niet veel verschilt? Is toch weer wat langer rijplezier van die band.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remakil

Bericht door Remakil »

Ik heb vanmorgen de Conti's om m'n wielen laten leggen... ze zien er wel leuk uit. Nu moet ik de boel weer terug plaatsen en dan is het rijden geblazen! Zal wel komende zaterdag worden... ben benieuwd... :)
Remakil

Bericht door Remakil »

Zo de eerste 200 km met Conti's zitten er op... :)
Was even erg wennen in het begin, als je nieuwe banden onder je motor steekt is het net een compleet andere motor... ;)

Na de gebruikelijke rustig aan kilometers ben ik de druk voor de banden waat gaan opvoeren en mijn gevoel zegt dat het met de Conti's wel goed zit. De voorband van de Trail Attack lijkt wat breder dan de BW's en ook het loopvlak lijkt iets minder rond. Het voelt alsof het ietsje minder makkelijk stuurt, de BW's waren iets frivoler is gooi en smijt werk. Echter de Conti's zijn nog steeds makkelijk in te sturen en zijn enorm koersvast! De gekozen lijn houdt ie perfect vast en ik had het gevoel dat de band lekker gripvast was.

Ook de achterzijde was heerlijk neutraal in de bocht, hoewel ik nog niet vol op het gas ben gegaan, denk ik dat de achterkant wat rustiger is en vooral de grip is goed. Gevoelsmatig zeg ik dat de rubbercompound zachter is dan de BW's, als dat zo is ben ik benieuwd naar de duurzaamheid... maar, grip blijft voor mij het belangrijkst... liever meer grip en vaker nieuwe banden kopen, dan andersom... ;)

Iig heb ik een goed gevoel over de eerste 200 km met de Conti's... aan de rechterzijde heb ik de schaamrand er al af en aan de linkerzijde is dat bijna het geval. Ik heb nu gereden met de voorgeschreven 2,5 bar voor en 2,8 bar achter... hier ga ik nog wat mee experimenteren... maar dat is vaak een persoonlijk gevoel... :)
Remakil

Bericht door Remakil »

Inmiddels meer kilometers gereden met de Conti's en ik ben er nu wel aan gewend. Achter zijn de randjes er af en het valt me op hoe makkelijk het allemaal gaat. In het begin vond ik het insturen wat zwaarder gaan aan de voorkant, maar inmiddels ben ik daar volledig aan gewend en kan ik zeggen dat het onwijs goed voelt... eigenlijk beter dan de Battlewings!

Het voelt heel stabiel en alsof er veel greep is, meer dan ik gewend was. De banden warmen goed en snel op, zowel voor als achter en ik kan de Strom echt heerlijk door de bochten gooien, zonder bang te zijn dat ik grip verlies. Die dingen trekken zich nergens wat van aan... blijven perfect op lijn en het voelt heel vertrouwd... :)

Ik heb geen spijt van de Conti's, moet alleen het natte wegdek nog uitproberen en ga binnenkort Duitsland en Luxemburg onveilig maken. Heb er nu al zin in, want deze dingen beloven wat... ;)
WL

Conti

Bericht door WL »

Vorige week Conti's laten monteren. Wel even een heel ander profiel... Ik rij eigenlijk alleen op de weg, daarom deze keuze gemaakt. Vandaag een eerste grotere rit gemaakt en.... ik ben onder de indruk! Stabiel, lengteribbels zijn niet te voelen, voelt safe aan in bochten. Voorlopig geen spijt van!

Willem Laros
Remakil

Bericht door Remakil »

Je gaat er ook geen spijt van krijgen ook... ;)
Moose

Bericht door Moose »

Nee , van die ContiTrailAttacks zul je inderdaad geen spijt krijgen !
Ik heb ze op mijn KLV liggen en er tot nu toe goede ervaringen mee ! :D

Groet
Vic
FireTaz

Bericht door FireTaz »

heb last van een langzaam leeglopende achterband (battlax020) en zit me af te vragen: laat ik hem repareren of doe ik er nieuw op. ik lees goede ervaringen met de trail attack en vraag me af of het veilig is om voor de battlax te houden en achter een trail attack?
is het úberhaupt veilig om de band te repareren, wat denken jullie? het profiel is namelijk nog ruim voldoende voor veel kilometers
Moose

Bericht door Moose »

FireTaz schreef:heb last van een langzaam leeglopende achterband (battlax020) en zit me af te vragen: laat ik hem repareren of doe ik er nieuw op. ik lees goede ervaringen met de trail attack en vraag me af of het veilig is om voor de battlax te houden en achter een trail attack?
is het úberhaupt veilig om de band te repareren, wat denken jullie? het profiel is namelijk nog ruim voldoende voor veel kilometers
Hallo FireTaz !
Het probleem van de langzaam leeglopend achterband zou aan een lekkend ventiel kunnen liggen ? ... Dit zou ik laten checken bij een bandenspecialist of bij je dealer ! Indien dit geen soelaas biedt, dan zou ik er beslist een nieuwe band op laten leggen en als het profiel van je voorband nog goed is dan beveel ik je aan om bij hetzelfde merk en type band te blijven ( in dit geval de Battlax 020 ).
Ik heb de ContiTrailAttack's op mijn KLV1000 liggen en ben er zéér content mee ! :wink:

Groet
Vic
Remakil

Bericht door Remakil »

FireTaz schreef:heb last van een langzaam leeglopende achterband (battlax020) en zit me af te vragen: laat ik hem repareren of doe ik er nieuw op. ik lees goede ervaringen met de trail attack en vraag me af of het veilig is om voor de battlax te houden en achter een trail attack?
is het úberhaupt veilig om de band te repareren, wat denken jullie? het profiel is namelijk nog ruim voldoende voor veel kilometers
Check the Moose voor de lekkage adviezen... ;)

Wat betreft de combi Trail Atack achter, Battlax 020 voor denk ik dat je dat niet moet doen. Niet dat het onveilig is, maar de grenzen van de banden zijn anders dan de combinatie van 1 type/merk. Dan zou ik of een nieuwe BT020 achter kiezen, of beide vervangen voor de Conti's en de goede voorband op Marktplaats verkopen... :)

Ik heb mijn Battlewing voorband ook verkocht... dus je weet wat mijn keuze is... ;)
Moose

Bericht door Moose »

Remakil schreef: Wat betreft de combi Trail Atack achter, Battlax 020 voor denk ik dat je dat niet moet doen. Niet dat het onveilig is, maar de grenzen van de banden zijn anders dan de combinatie van 1 type/merk.
@ Remakil
Hiermee ben ik het volledig eens ! ... :wink:

@ FireTaz
NB: ... ik heb destijds ook eerst mijn Trailwing achterband laten vervangen door de TrailAttack ...(mijn Trailwing vóór had nog voldoende profiel)...
Échter, de combinatie Trailwing-vóór/TrailAttack-achter beviel me meteen al niet en heb mijn voorband ook door een TrailAttack laten vervangen !

Indien je toch besluit je banden te vervangen dan kan ik je de ContiTrailAttacks van harte aanbevelen :!:

Groet
vic
FireTaz

Bericht door FireTaz »

bedankt voor jullie reactie's, als het op vervangen aankomt kan ik maar beter bij de battleax blijven, of voor en achter in één keer vervangen met een ander type. de band bevalt me ook wel hoor, alleen loopt ie steeds leeg en ik kan niet vinden wat het is. het is in elk geval geen lekkend ventiel voor zover ik het kan beoordelen.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

net ong 1000 km met de nwe trail attacks gereden. wennen aan nieuwe band, tov vierkante band valt hij de bocht in. maar met VRO veel vertrouwen wel om zeer plat te gaan.

denk echter dat rechtuit stabiliteit minder is dan bij battlewings. sneller pendelen, zonder topkoffer!
Waaide overigens wel, die beide weekenden, maar toch.

ben er dus nog niet van overtuigd dat ze beter dan battlewings zijn, maar ik ga verder met experimenteren :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

Ik vond ze rechtuit stukken stabieler dan de Battlewings... had de spanning op 2,3 voor en 2,8 achter staan... reed prima. Ik ging naar duitsland over de snelweg en bij 160 km/u vond ik ze prima rechtuit gaan... maar ieder zijn gevoel eejjj... ;)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

aha, had ze op 2,1 en 2,5 staan. ga eens wat harder oppompen, kieken wat iedoet!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remko

Bericht door Remko »

peterzeeland schreef:aha, had ze op 2,1 en 2,5 staan. ga eens wat harder oppompen, kieken wat iedoet!



Dat is inderdaad vrij zacht......
Paul

Bericht door Paul »

ik rij op 2,5 en 2,9. bevalt erg goed.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

nu op 2,3 en 2,6, veel beter ja.

net 4 dagen Luxemburg gedaan ( :D :D :D ) en de trailattacks zijn wel heel goede stuurbanden.

blijft toch gevoeligheid op richels die m.i. hoger is dan battlewings.
niettemin, ze geven me een zeer zeker gevoel, snel sturen ook, bijna de bocht invallen. maar dat is wel handig bij het bochjes pikken in luxburg.

ook in de regen uitgeprobeerd. voor zover ik dat durf dan, he, maar ook dan prima gevoel.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

Zeg ik toch... ;)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

BW of TA

Bericht door Peterzeeland »

Toch zou ik ze wel eens naast en na elkaar willen proberen, heb gevoel dat de TA's iets meer 'smeren' en dat BW iets meer plakt.
alhoewel ik nog ga experimenteren met de spanning.
niettemin: ik heb hem nog niet op de grens gekregen, dus die ligt echt wel ver!

vind banden beoordelen ook zo ontzettend subjectief..... nieuwe zijn altijd beter dan de oude die je er afgooit, versleten en al. al geldt dat natuurlijk niet voor BW, die moet je meteen eraf gooien!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remko

Re: BW of TA

Bericht door Remko »

peterzeeland schreef:Toch zou ik ze wel eens naast en na elkaar willen proberen, heb gevoel dat de TA's iets meer 'smeren' en dat BW iets meer plakt.
alhoewel ik nog ga experimenteren met de spanning.
niettemin: ik heb hem nog niet op de grens gekregen, dus die ligt echt wel ver!

vind banden beoordelen ook zo ontzettend subjectief..... nieuwe zijn altijd beter dan de oude die je er afgooit, versleten en al. al geldt dat natuurlijk niet voor BW, die moet je meteen eraf gooien!

Ik neem aan dat je de TW bedoelt....


Die heb ik de afgelopen maanden gewoon afgereden en daar gaven mijn stepjes en middenbok de grens aan, niet de grip van de band.

En ja, ik rij ook als het nat en koud is....

Maar de BW is wel een stuk beter als de TW, dat dan weer wel. Zowel objectief als subjectief!!!!!



:)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ja, juist ja, natuurlijk die waarvan ik de naam mij niet meer herinner..... oostblok-plastic zeiden we vroeger, bekend van MZ en Jawa
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Re: BW of TA

Bericht door Remakil »

peterzeeland schreef:Toch zou ik ze wel eens naast en na elkaar willen proberen, heb gevoel dat de TA's iets meer 'smeren' en dat BW iets meer plakt.
alhoewel ik nog ga experimenteren met de spanning.
niettemin: ik heb hem nog niet op de grens gekregen, dus die ligt echt wel ver!

vind banden beoordelen ook zo ontzettend subjectief..... nieuwe zijn altijd beter dan de oude die je er afgooit, versleten en al. al geldt dat natuurlijk niet voor BW, die moet je meteen eraf gooien!
Ik heb de Conti's er op gelegd, terwijl er net een nieuwe BW vooraan op zat en achter een BW met 50% profiel of zo... de grens van de Conti's lag bij m'n stepjes die de grond raakten. Komt bij dat mijn vaste rijvrienden me ineens niet meer bij konden houden in de bochten... ;)
Remakil

Bericht door Remakil »

En inmiddels is het wetenschappelijk bewezen...

In de nieuwe Motoplus (nr. 13) staat een test van allroad banden. Conclusie:
1. Conti Trail Attack
2. Metzeler Tourance
3. Pirelli Scorpion
4. Battle wing & Trailmax

Op droog wegdek de absolute nr. 1 evenals op het onderdeel slijtage!
Nat wegdek nr. 3, waar de Battlewing nr. 4 is...

Het is maar ff dat je het weet... ;)
MacB

Bericht door MacB »

Met die Metzeler Tourance op nr 2 moet ik toch wel even hard lachen.
Heb deze zelf gehad en komt nog niet in de buurt van de BW.
Vraag mij af hoe ze die getest hebben, stapvoets misschien?? :)
Remko

Bericht door Remko »

MacB schreef:Met die Metzeler Tourance op nr 2 moet ik toch wel even hard lachen.
Heb deze zelf gehad en komt nog niet in de buurt van de BW.
Vraag mij af hoe ze die getest hebben, stapvoets misschien?? :)



Kortom, iedere gebruiker heeft zo zijn eigen voorkeur!!!
Remakil

Bericht door Remakil »

MacB schreef:Met die Metzeler Tourance op nr 2 moet ik toch wel even hard lachen.
Heb deze zelf gehad en komt nog niet in de buurt van de BW.
Vraag mij af hoe ze die getest hebben, stapvoets misschien?? :)
Ze hebben ze getest op een speciaal circuit, van Goodyear (dacht ik)... iig een speciaal test circuit en ze hebben daar redelijk sportief gereden... ook op een speciaal nat circuit. Vervolgens nog een duurtest van 4300 km op de normale weg, waarbij de diverse berijders steeds onderling van motor wisselden, om zo de verschillen te minimaliseren.
Remakil

Bericht door Remakil »

Ow... aanvullend nog... To Tr(y)ail or not to tr(y)ial...
Het heeft even geduurd (buiten mijn schuld om), maar ik ben best trots op het resultaat... :wink:
Dgr

Bericht door Dgr »

Mooie review geworden, complimenten!
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Ik ben vooral benieuwd hoe de Conti's het doen met de slijtage. De BW gaat bij mij achter zo'n 12000 km mee, voor zo'n 16000 km.
Remakil

Bericht door Remakil »

Na 2500 km was achter net het ingegoten "Conti Attack" deels weggesleten... dus da's hooguit 1 mm slijtage... ;)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

nieuw is hij geloof ik 7,6 mm en bij 3 mm eraf, danistie wel hoekig, dan is 4,6 x 1200 = 5.520 km

vond de schatting in de test zo weinig (6.500 ofzo) maar in de praktijk zal het wel iets meevallen.
heb met mijn BW ook 8000 km gereden, waarvan zeker 3000 bij zeer hoge temp en 2 man op vakantie.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

Persoonlijk vind ik levensduur niet belangrijk... ik heb liever 6.000 km geweldig grip, dan 12.000 km met een minder vertrouwd gevoel. Al kan ik me voorstellen dat niet iedereen zo denkt... ;)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Remakil schreef:Persoonlijk vind ik levensduur niet belangrijk... ik heb liever 6.000 km geweldig grip, dan 12.000 km met een minder vertrouwd gevoel. Al kan ik me voorstellen dat niet iedereen zo denkt... ;)
Ja Remakil, jouw voorkeuren beginnen wel duidelijk te worden :twisted:

op dit forum zijn (minstens) 2 typen motorrijders te onderscheiden:
- zo snel mogelijk & volgas naar de volgende bocht, keihard remmen, 2 tikkies terug, platgooien, en gaaaaaaaaaaaaasssssss erop :D
dit type rijdt ws. de DL1000.
met 1:12 en een hete achterband is deze rijder zeer tevreden :D

- we rijden zo zuinig mogelijk (1:23) en zo lang mogelijk (24.000 km) rechtdoor, de motor is een handige file-ontwijker, en als je dan 200 km/dag rijdt, wil je niet elke 6 weken een nieuwe achterband erom leggen.
Dit type rijdt ws. de DL650. Verstand gaat hier boven alles.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

peterzeeland schreef:
Ja Remakil, jouw voorkeuren beginnen wel duidelijk te worden :twisted:


... :oops:
op dit forum zijn (minstens) 2 typen motorrijders te onderscheiden:
- zo snel mogelijk & volgas naar de volgende bocht, keihard remmen, 2 tikkies terug, platgooien, en gaaaaaaaaaaaaasssssss erop :D
dit type rijdt ws. de DL1000.
met 1:12 en een hete achterband is deze rijder zeer tevreden :D

- we rijden zo zuinig mogelijk (1:23) en zo lang mogelijk (24.000 km) rechtdoor, de motor is een handige file-ontwijker, en als je dan 200 km/dag rijdt, wil je niet elke 6 weken een nieuwe achterband erom leggen.
Dit type rijdt ws. de DL650. Verstand gaat hier boven alles.
Type 1... deze zegt een DL1000 te hebben voor het vermogen, terwijl hij rijdt als een drol en terwijl hij zelfs een DL650 nog niet de baas kan... :twisted:

Type 2... die zullen er zeker zijn...

Type 3... klinkt als jouw type 1, echter deze bestuurder geeft niets om zuinige waarden en- of banden. Deze bestuurder rijdt DL 650 omdat hij weet dat het niet om het vermogen alleen gaat en dat het gewicht en de handeling van de motor minstens zo belangrijk zijn. Verder klopt de omschrijving van gaaaaaaaaaaasss er op en z.s.m. naar het eind van de route knallen, daarbij allerlei andere motorrijders tot wanhoop drijvend... :D
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5110
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:schater: ....hoe klein en saai zou het forum zijn..... als we allemaal buiten de onze 'liefde' voor de V-Strom om ook nog eens hetzelfde waren....... :!: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

:D :D :D @Remakil.

dacht al zoiets, ik word steeds nieuwsgieriger naar de DL650....
maar dan moet ik ook meteen aan KTM supermoto 690 denken....
vind de KLV ook wel zwaar hoor in de slingerbochtjes, het omgooien zeg maar.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

peterzeeland schreef::D :D :D @Remakil.

dacht al zoiets, ik word steeds nieuwsgieriger naar de DL650....
maar dan moet ik ook meteen aan KTM supermoto 690 denken....
vind de KLV ook wel zwaar hoor in de slingerbochtjes, het omgooien zeg maar.
Hehehe... neem een Versys... heeft van alles wat en toch 2 cilinders... :D
Heerlijk dit gedol over en weer... ;)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

tja.... de Versys.... die koplamp he :shock: ? daar blijf ik maar naar kijken, en denk dan: zonde toch :?

bij Stelvio ook gehad, toch maar opgestapt, want hoe dan ook, het blijft een Guzzi 8) , en ja, uiterlijk doe je voor de buurman, rijden voor jezelf, en sodeju, wat speert dat ding!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

Die koplamp is geweldig! Lekker morbide... :twisted:
Alleen licht... dat komt er nauwelijks uit... :(

Maar rijden doe je inderdaad voor jezelf... uiterlijk vind ik minder van belang, hoewel ik m'n groene wondertje met haar aanpassingen wel fraai vind...

Maar goed, ik rij motor voor het rijden, niet voor het posen... ;)
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Ik heb net een set Trail attack's bestelt voor 300 euri inclusief montage en balanceren. Leek mij geen gekke deal. Alleen via internet kan het goedkoper maar daar heb ik zelf niet altijd vertrouwen in i.v.b.m. garanties, het vinden van iemand die ze er dan weer om wil leggen, enz.

Ik heb Conti ook zelf nog even gebeld om ze te vragen hoe dat nu eigenlijk zit met de twee verschillende profieldieptes (ik had dat nl. ook via een andere weg gehoord) maar daar is bij Conti niets van bekend, vreemd. Ze gaan overigens na de test in motorplus als broodjes over de toonbank en zijn bijna niet aan te slepen met de kans op wachttijden bij bestellen. 't is maar dat je het weet mocht je voor een snelle deal gaan.

Hoe zijn jullie deals?

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Remakil

Bericht door Remakil »

Ik mag niets over mijn deal zeggen... :mrgreen:

Het klinkt als een mooie deal die je hebt gedaan, ik vind het een nette prijs! Bovendien heb je nu testwinnaars onder je fiets... ;)
Ik heb van Conti inderdaad vernomen dat de TrailAttack's nauwelijks aan te slepen zijn en dat ze in Duitsland bij de fabriek de vraag niet meer aankunnen... De MotorPlus test heeft Conti in dit segment volledig op de kaart gezet en dat is gezien de kwaliteiten van de band meer dan terecht! Voor mij persoonlijk is het leuk om mijn amateuristische bevindingen bevestigd te zien in die test... wat ik bijna een jaar geleden ondervond, staat nu in de MotorPlus (en bij MotorFreaks natuurlijk) en het is leuk om dat terug te zien... nu zijn het puur cijfertjes en de bevindingen van mensen die er verstand van hebben... het belangrijkste voor de consument is, dat je vertrouwen hebt in de band die je kiest en dat deze bij je rijstijl past... ;)
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Nou, ze zitten er om. Ik heb even een ommetje gereden (ong. 10 KM). Nu weet ik onderhand dat banden een verschil kunnen maken, maar zóveel verschil had ik toch niet verwacht :shock: . Mijn V gaat als op een rails, voelt veel stabieler aan en geeft absuluut meer vertrouwen in de bochten en dan zijn ze nog niet eens ingelopen, wordt dus alleen maar beter.
We reizen donderdag af naar Zwitserland dus dat wordt feest 8) .
(En nee, ik heb geen aandelen maar zit er wel sterk over te denken) :wink: .
kortom, zeker een aanrader :twisted: .

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Remko

Bericht door Remko »

Gloedje nieuwe banden die na 10 km al vertrouwen geven in de bocht???????





:roll: :roll:
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Ok, Ok. Flauwe bocht dan. Maar een groot verschil is het zeker. (zij toch, overweeg aandelen, moeten na aankoop wel omhoog natuurlijk :wink: )

Ik hou je wel op de hoogte of een flauwe bocht in zwitserland een scherpe wordt, ok?

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Plaats reactie